خبرهای داغ:
قاسمی گفت: برای رفع مشکلات ناشی از بی تحرکی دانش آموزان کانون حرکت اصلاحی در استان راه اندازی شده است که در نتیجه ضروری است این مرکز در سایر شهرستان ها نیز فعال شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۲۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین ، سالار قاسمی  مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین،صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بازگشایی مدارس  اظهار کرد: مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در ۲۵۰ کتابفروشی  شروع شده که کتب پیش دبستانی از طریق اینترنت ثبت نام می شود وهمچنین، کتب  مقطع فنی وحرفه ای آماده توزیع است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در مدارس دولتی رایگان است و فقط هزینه بیمه و کتب درسی دریافت می شود و کمک های دیگر باید داوطلبانه باشد اما در مدارس هیئت امنایی و تیزهوشان و غیر دولتی بر اساس تعرفه تعیین شده هزینه آن دریافت می شود.

 به گفته این مسئول،از مجموع ۲۲۰ هزاردانش آموز استان قزوین  که اکثریت آنان ثبت نام کرده اند و فقط ۱۰ تعداد هزار نفر  تا کنون موفق به انجام ثبت نام نشده اند که در روزهای پایانی تابستان مراحل فانونی آنان نیز انجام خواهد شد.

وی نوسازی و بازسازی مدارس قدیمی و تخریبی را از اولویت های اداره دانست و بیان کرد: امسال حدود ۱۵ میلیارد تومان برای نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی و تامین سیستم گرمایشی مدارس استان دریافت و هزینه خواهد شد  در این میان،حدود ۳۰ هزار بیسواد  در استان  وجود دارد که   7هزار نفر آنها اولیاء هستند که با  تحت پوشش قراردادن آنها ، آنان نیز با سواد خواهند شد.

وی با اشاره به تشکیل کانون حرکات اصلاحی در استان گفت: برای رفع مشکلات ناشی از بی تحرکی دانش آموزان کانون حرکت اصلاحی در استان راه اندازی شده  است که  در نتیجه ضروری است این مرکز در سایر شهرستان ها نیز فعال  شود.

قاسمی  اضافه کرد:استان قزوین در تمامی ارزیابی های انجام شده در بخش پرورشی و فرهنگی از رشدی قابل قبولی برخوردار بوده است از سوی دیگر،یک میلیارد تومان برای هوشمند سازی مدارس در استان هزینه شده  که تا این لحظه، از مجموع ۱۴۰۰ واحد آموزشی با ۹ هزار کلاس درس حدود ۱۵ درصد هوشمند شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد:در این کارگروه نرخ سرویس مدارس با ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل تصویب شده و ضمن بازدید از مناطق ۱۴ گانه نسبت به سماندهی برنامه ها اقداماتی انجام شده است  که در هفته دولت سال جاری، ۱۶۳ طرح آموزشی شامل مدرسه، نمازخانه، کتابخانه، سالن ورزشی و سیستم گرمایشی با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار  توانست به بهره برداری برسد.

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها