ادامه تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک درخرمنه سر طارم

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم همچنان جان دام ها را می گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۸۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در پی پایش مجدد منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم با تلاش 35 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل ،لاشه 12 راس کل و بز که بر اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده بود، کشف و دفع گردید.

ناصر جعفری افزود: بیش از این 41 لاشه کل وبز به سبب ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم تلف شده بود، که با کشف 12لاشه جدید تعداد کل تلفات تاکنون 53 راس رسید..

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان وضعیت کنترلی منطقه را مطلوب دانست و افزود: پایش‌های گام به گام مسئولان در مناطق مربوطه به‌صورت منظم و یکبار در هفته و حذف لاشه‌های مشکوک و آهک‌پاشی و ضدعفونی آبشخورها باعث کاهش تلفات و برقراری وضعیت مطلوب در منطقه شده است.

جعفری علت شیوع این بیماری را نامشخص اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این بیماری به آهوان دشت سهرین سرایت نکرده است.

وی ادامه داد : به منظور بررسی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جلسه ای در محل فرمانداری شهرستان طارم با حضور فرماندار محترم شهرستان ، کارشناسان محیط زیست استان، مسولین دستگاههای اجرایی زیربط شهرستان و دو نفر از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

جعفری در مورد اقدامات سایر ارگان‌ها گفت: سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست اداره منابع طبیعی طی مراحل رسمی و قانونی اقدام به خروج دام‌ها از مناطق درگیر بیماری کرده‌اند؛همچنین اداره دامپزشکی با اقدام به واکسینه کرده دام‌ها گامی در راستای ریشه‌کن کردن این بیماری برداشته است.

ارسال نظرات