سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد:

شمار قربانیان «حادثه مکه» به ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ زخمی رسید + اسامی مجروحان ایرانی

سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد که شمار قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در مکه به ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ زخمی رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۸۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد که شمار قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در مکه به 107 کشته و 238 زخمی رسیده است.

روز گذشته (جمعه) رسانه‌های عربستان سعودی گزارش دادند که در اثر سقوط یک جرثقیل در مسجدالحرام در مکه شماری از حجاج کشته و زخمی شدند.

تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده‌ است حاکی از این هستند که یکی از جرثقیل‌هایی که برای ساخت و ساز در مسجدالحرام به کار گرفته شده بودند، سقوط کرده است.

سلیمان العمرو، مدیرکل نیروهای امداد عربستان، می‌گوید: "اوضاع جوی بدی در مکه وجود دارد و توفان شدید و بارش باران موجب شکسته شدن درختان و تکان شدید جرثقیل‌ها شده است که به همین علت یکی از این جرثقیل‌ها سقوط کرد."

اسامی مجروحان ایرانی حادثه مرگبار مکه

حج و زیارت پس از احراز هویت مجروحان ایرانی حادثه سقوط مرگبار جرثقیل در مسجدالحرام، یک زائر ایرانی به نام سیف الله اسدی مینا متولد سال ١٣٤٩ از استان همدان درگذشت و ٢٥ زائر ایرانی نیز مجروح شدند.

اسامی مجروحان این حادثه به این شرح است: أکرم فنائی ٤٥ ساله، از استان البرز = فرح نیک اختر، ٥٣ ساله، از آذربایجان شرقی=علی اکبر عظیمی، ٥٠ ساله، از مازندران= ناهید یلتقیان خیابانی، ٥٢ ساله، از تهران = زهرا باقریان پیمان، ٥٠ ساله، از تهران = مهدی بخشایشی، ٦٣ ساله، آذربایجان شرقی = فضه شیرزاد، ٥٧ ساله، از مازندران = مصطفی کافی موسوی، ٦٠ ساله = فاطمه حسین صادقی هرندی، ٤٠ ساله، از اصفهان = معصومه نجفی، ٤٦ ساله، از تهران = غلامرضا پورحاتمی رشک وستائی، ٥٩ ساله، از کرمان = گلی کریمی، ٦٥ ساله، از تهران = مبارک پذیرش، ٥٤ ساله، از مازندران = فاطمه نظری، ٥٧ ساله، از تهران = احمد گلبازی، ٥٨ ساله، از تهران = معینه گرامی،٤١ ساله، از تهران = محمود طاطیان =محمدرحیم کشاورز، ٤٠ ساله، از فارس = ابراهیم خیری زاده، ٦٠ ساله، از فارس = علی قنبری و علی گرجی = این زائران پس از انتقال به مرکز درمانی حج و زیارت به صورت سرپایی مداوا شدند که تعدادی از آنها نیز مرخص شده اند.عباسعلی زکریای نجف آبادی اصفهان، نرگس کفاشیان بابلی مازندران، فاطمه نصیری از اصفهان، زینب السادات جزا تهران، مجروحانی هستند که به دلیل جراحات سنگین به بیمارستان نور مکه منتقل شده اند که به گفته رییس سازمان حج و زیارت بیشترین عارضه آنها شکستگی بوده است.

سقوط بالابر در مسجدالحرام که بر اثر طوفان اتفاق افتاد سبب مرگ٨٧ زائر و مجروح شدن ١٨٠ نَفَر دیگر شد. پس از این حادثه مرگبار، درهای مسجدالحرام برای ساعاتی بسته شد، اما هم اکنون درهای این مسجد باز شده و زائران مشغول زیارت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار