معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه قابلیت سرمایه گذاری خارجی در صنعت و آب و برق بیش از ۳۰ میلیارد دلار است، گفت: هرگونه همکاری با کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران با انتقال فناوری و تکنولوژی و بهبود فضای کسب و کار تولیدکنندگان داخلی همراه خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۳۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبر گزاری بسیج، هوشنگ فلاحتیان  در پاسخ به این سئوال که وزیر نیرو اعلام کرده‌ است صنعت آب و برق قابلیت 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، آیا این عدد دست یافتنی است گفت: قطعاً همین طور است، چراکه قابلیت سرمایه‌گذاری در صنعت و آب و برق کشور از 30 میلیارد دلار هم می‌تواند بیشتر باشد.

وی توضیح داد: باید حدود 35 هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث کنیم و اگر هر 1000 مگاوات 500 میلیون دلار سرمایه بخواهد، تنها نیروگاه‌های حرارتی حدود 15 میلیارد دلار سرمایه و فاینانس خارجی می‌خواهد.

پتانسیل سرمایه‌گذاری 15 میلیارد دلاری خارجی‌ها دربخش انرژی های تجدیدپذیر

وی اضافه کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز بیش از 30 هزار مگاوات در واقع پتانسیل نیروگاه بادی داریم که بیشتر از این عدد نیروگاه فتو ولتائیک و خورشیدی و زمین‌گرمایی می‌توانیم داشته باشیم، بنابراین به همین میزان یعنی حدود 15 میلیارد دلار هم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر پتانسیل سرمایه‌گذاری خارجی داریم.

فلاحتیان گفت: در زمینه مدرنیزه کردن شبکه‌های برق و استفاده از فناوری‌های جدید در این حوزه و موضوعات مرتبط برای کاهش تلفات انرژی و بهینه‌سازی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

تلاش برای مشارکت شرکت‌های خارجی و ایرانی ها

وی ادامه داد: به هر حال طبیعی است که در بخش آب هم پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بالایی وجود دارد، بنابراین گفته می‌شود که مفهوم سرمایه‌گذاری خارجی این است که ما باید تلاش کنیم شرکت‌های خارجی را با شرکت‌های ایرانی مشارکت داده و به ظرفیت‌های داخلی هم اولویت بدهیم،از سرمایه‌گذاری و منابع مالی خارجی ارزان‌تر استفاده و فضای کسب و کار کشور را هم بهبود بدهیم.

فلاحتیان اضافه کرد: هرگونه همکاری با کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مبنی بر انتقال فناوری و تکنولوژی به داخل کشور و بهبود فضای کسب و کار تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

ارسال نظرات