مسئول بسیج سازندگی شهرستان مریوان در بازدید از اردوهای جهادی این شهرستان، گفت: در شش ماهه اول سالجاری اقدامات خوبی در راستای محرومیت زدایی در روستاهای محروم شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۱۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رزگار روشن مسئول بسیج سازندگی شهرستان مریوان در بازید از اردوهای جهادی استان در روستاهای محروم شهرستان مریوان با اشاره به اجرای پروژه های محرومیت زدایی در نقاط مختلف شهرستان گفت: در شش ماهه اول سال 94 در راستای محرومیت زدائی کارهای زیادی در زمینه تعمیرات مدارس، فرهنگی و آموزشی و بازسازی مساجد انجام شده است.

به گفته مسئول بسیج سازندگی شهرستان مریوان برای این تعداد پروژه در روستاهای وله ژیر، کلکه جان و کانی دینار، اعتباری بالغ بر 35 میلیون تومان از محل اعتبارات بسیج سازندگی هزینه شده است.

روشن در ادامه، گفت: در این اردوها بیش از 50 نفر در دوره های 10 روزه در روستاهای مذکور مشغول به فعالیت می باشند.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مریوان، اظهار داشت: ساخت مسجد، منابع آب، خانه نیازمند، توسعه بخش کشاورزی از جمله اقداماتی است که توسط گروه های جهادی در مناطق محروم انجام می گیرد.

وی همچنین به فضایای اخلاقی این اردوها اشاره کرد و افزود: بیشتر این افراد با انگیزه معنوی وبدون هیچ چشم داشتی و خدمت به مردم روستاهای محروم در این اردوها شرکت کرده اند.

روشن ساماندهی زمین های دور کشت روستاهای چور و سعد آباد و کانی سانان را یکی دیگر از برنامه های در حال اجرا توسط گروه های جهادی دانست و گفت: تاکنون این پروژه ها حدود 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

روشن بخش دیگر فعالیت های مجموعه بسیج سازندگی را کارهای فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: در این راستا بسیج سازندگی به تعدای زیاد از ایتام، بیماران سرطانی و زنان بی سرپرست کمک کرده است که در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون 30 میلیون تومان به صورت نقدی به نیازمندان کمک شده است.

ارسال نظرات