خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین:
جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اردوی راهیان نور با حضور فرمانده سپاه استان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۷۸۰۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین در جلسه  هماهنگی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در خصوص توسعه و گسترش اردوی راهیان نور باید از حداکثر توان و ظرفیت استان استفاده کنیم که این یک فرصت است.

وی افزود: همچنان که باید کمیت بیشتری داشته باشیم، همانگونه باید کیفیت بهتری نیز ارائه دهیم، می توانیم از ظرفیت های استانی استفاده لازم را ببریم، برگزاری اردوی راهیان نور یک کار مشترک ما بین سپاه، بسیج و آموزش و پرورش است، انتظار می رود مدیران مدارس اهتمام جدی به این امر داشته باشند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: باید اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور در مدارس و خانواده ها مشخص و تبیین شود، باید این باور ایجاد شود که برگزاری اردوی راهیان نور نقش بسزایی در تربیت فرزندان و دانش آموزان و آشنایی آنها با فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی تصریح کرد: در این کار مشترک باید با ترسیم وضع موجود بتوانیم نقش مؤثری را ایفا نماییم، نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی آشنا نیست و اطلاعات چندانی از دفاع مقدس ندارد، لذا باید بصیرت و شناخت در مورد دفاع مقدس در این نسل ایجاد شود، باید فلسفه دفاع مقدس را به دانش آموزان بشناسانیم.

 سردار شاهرخی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس اضافه کرد: هفته دفاع مقدس به منظور آشنایی نسل جوان و دانش آموزان با هشت سال ایثار و شهادت و جنگ تحمیلی نامگذاری شده است، باید از تمام ظرفیت ها جهت شناخت نسل جوان از هشت سال جنگ تحمیلی دشمن به ملت شریف و مسلمان ایران استفاده برد.

 شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین اضافه کرد: گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ها، استفاده از نمادهای آن دوران و حضور خانواده شهدا و ایثارگران در مدارس در اول مهر ماه در معرفی و تبیین اهداف انقلاب نقش بسزایی دارد.

گفتنی است در سال تحصیلی 94-93 بالغ بر 48000 نفر از دانش آموزان استان به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها