مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به افت فشار در برخی از میادین نفتی در منطقه غرب کارون از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در میادین نفتی غرب کارون تا پایان سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۹۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلطان کمالی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید نفت ایران در میادین غرب کارون، گفت: در حال حاضر امکان استحصال ۱۵۶ میلیارد بشکه نفت و میعانات گازی در میادین نفت کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اعلام اینکه این مقدار نفت تنها حدود ۱۵ درصد نفت موجود در مخازن نفتی کشور است و با روش‌های برداشت جدید می توان این میزان را افزایش داد، تصریح کرد: از ۱۵۶ میلیارد بشکه نفت و میعانات گازی حدود ۱۰۲ میلیارد بشکه آن نفت و مابقی میعانات گازی است.

این مقام مسئول با اشاره به وسعت پنج هزار کیلومتر مربعی حوزه عملیاتی نفت و گاز اروندان، اظهار داشت: اهمیت منطقه غرب کارون از باب وجود میادین مشترک نفتی با کشورهای همسایه بوده و از مجموع میادین مشترک خشکی و دریا که در کل کشور وجود دارد ۶۰ درصد میادین مشترک خشکی در حوزه اروندان قرار دارد.

کمالی افزود: در میادین مستقل اروندان ۸۹.۲ میلیارد بشکه نفت خام قابل استحصال و در میادین مشترک نیز ۶۸.۸ میلیارد بشکه نفت قابل برداشت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌های حفاظت محیط زیست و امنیت مرز، به رفع بخشی از مشکلات در مقطع استانی کمک می‌کند، با اشاره به بروز افت فشار در اثر برداشت از میادین تبیین کرد: برای جبران این افت فشار اقدام به تزریق گاز امتزاجی می کنیم که با وجود تزریق گاز در اروندان با فشار بسیار بالا انجام می‌شود اما تاکنون حادثه ای به وقوع نپیوسته است.

این مقام مسئول در شرکت نفت در پایان خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز در افق ۱۴۰۴ در منطقه غرب کارون در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات