با رکورد بیشترین تعداد در 4 و نیم ماه گذشته
بزرگ‌ترین کاهش دو هفته‌ای تعداد دکل‌های حفاری آمریکا از اوایل ماه می با خاموشی 23 سکو رقم خورد و تعداد دکل‌های فعال نفتی این کشور به 652 دکل کاهش یافت.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۶۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، شرکت‌های نفتی آمریکا برای دومین هفته متوالی، تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را کاهش دادند.

بر اساس این گزارش، این اقدام نشان‌دهنده این است که کاهش اخیر قیمت نفت ممکن است برخی از حفاران را مجبور کند تا برنامه‌های اخیر خود را برای بازگشت به وضعیتی مطلوب متوقف کنند.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان در جدیدتری گزارش خود اعلام کرد: حفاران در هفته منتهی به 11 سپتامبر 10 سکوی نفتی را از فعالیت خارج کردند و 13 سکو را نیز در هفته منتهی به 4 سپتامبر خاموش کرده بودند. بر این اساس، تعداد دکل‌های فعال آمریکا به 652 دکل رسیده است. این کاهش بزرگ‌ترین مورد دو هفته‌ای از اوایل ماه می به شمار می‌رود.

در هر 4 پایگاه بزرگ تولید نفت شیل آمریکا در هر هفته گذشته، یک سکوی حفاری خاموش شده است.

بر اساس آمارهای دولت آمریکا، تولید نفت این کشور در پاسخ به کاهش قیمت نفت در چندین هفته گذشته کاهش یافته است و تولید کنونی نسبت به متوسط روزانه 9.6 میلیون بشکه از اواخر ماه می تا نیمه جولای (از اوایل دهه 1970) به روزانه 9.1 میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته است.

ارسال نظرات