بانک‌های گلدمن سچز و کامرز بانک، 2 بانک بزرگ سرمایه‌گذاری در جهان با کاهش دادن پیش‌بینی خود از قیمت نفت به فهرست بلندبالای بانک‌ها و موسساتی پیوستند که پیش‌بینی خود از قیمت نفت را طی ماه گذشته کاهش دادند.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۵۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، بانک‌های گلدمن سچز و کامرزبانک با اشاره به عرضه بیش از حد نفت در جهان و نگرانی در مورد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان یعنی چین، پیش‌بینی خود از افت قیمت نفت را کاهش دادند.

بانک سرمایه گذاری گلدمن سچز که به دقت توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران نظیر صندوق‌ کالاهای اساسی رصد می‌شود، پیش‌بینی کرد: قیمت نفت در سال جاری به علت افزایش تولید اوپک و کشورهای غیر اوپک که از تقاضا پیشی گرفته است، بیشتر کاهش یابد.

در یادداشت گلدمن با عنوان «قیمت پایین‌تر برای مدت طولانی‌تر» آمده است: «بازارهای نفتی حتی بیش از آن چیزی که ما انتظار داشیم با افزایش عرضه روبرو است و پیش‌بینی می‌کنیم که این مازاد نفت تا سال 2016 ادامه داشته باشد.»

بر اساس پیش‌بینی این بانک، قیمت نفت خام می‌تواند تا 20 دلار در هر بشکه کاهش یابد هرچند این قیمت قیمت پایه نبوده است.

گلدمن سچز پیش‌بینی خود از قیمت نفت آمریکا در سال 2016 را از 57 دلار به 45 دلار در هر بشکه و قیمت نفت برنت در این سال را از 62 دلار به 49.50 دلار در هر بشکه کاهش داد و با این اقدام به فهرستی طولانی بانک‌هایی که پیش‌بینی خود از قیمت نفت را کاهش دادند، پیوست.

کامرزبانک، سرمایه‌گذار برجسته کالاهای اساسی در اروپا نیز اعلام کرد: قیمت نفت برنت احتمالا تا پایان امسال 55 دلار به ازای هر بشکه معامله خواهد شد و تا پایان سال 2016 به 65 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

بر اساس گزارش این بانک آلمانی، متوسط قیمت نفت برنت در سال جاری 56 دلار و برای سال آینده 62 دلار خواهد بود. پیش‌بینی این بانک از متوسط قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری 51 و در سال بعد 59 دلار در هر بشکه است.

کارستن فریتچ تحلیلگر ارشد نفت کامرزبانک گفت: «زمان می‌برد تا از دست افزایش عرضه خلاص شویم.»

بیش از 100 موسسه مالی بین‌المللی طی یک ماه گذشته پیش‌بینی خود از قیمت نفت را به علت عوامل ضعیف موثر بر بازار و کندی رشد اقتصادی چین کاهش دادند.

ارسال نظرات