در حال صندوق بین‌المللی پول به کاهش ارزش پول کشورها با احتمال افزایش نرخ بهره‌ آمریکا هشدار داده بود که یورو نیوز اعلام کرد ارزش فرانک سوئیس به کمترین میزان خود در ۸ ماه اخیر رسید.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۳۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از یورو نیوز، ارزش فرانک سوئیس روز جمعه به کمترین میزان خود در 8 ماه اخیر رسید. هریورو برای اولین بار از ماه ژانویه سال جاری بیش از 1.10 فرانک سوئیس معامله شد. به این ترتیب فرانک سوئیس 0.5 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

از ماه ژوئیه امسال فرانک سوئیس به تدریج ارزش خود را در برابر یورو از دست داد، امری که خلاف نظر برخی از کارشناسان بود. آنها پیش بینی می کردند فرانک سوئیس به عنوان یکی از باپشتوانه ترین ارزها ارزش خود را از دست نخواهد داد.

صاحبنظران در بازار ارز معتقدند که کاهش ارزش فرانک سوئیس ناشی از خروج سرمایه ها از این کشور توسط شهروندان سوئیسی برای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر است.

سقوط ارزش فرانک سوئیس تنها چند روز پیش از جلسه بانک مرکزی سوئیس برای تصمیم گیری در مورد سیاست مالی آن صورت می گیرد.

بنا به این گزارش ،‌پیش از این کریستین لاگارد صندوق بین‌المللی پول هشدار داده بود،‌ درصورت افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، سرمایه‌‌گذاری کشورهای دیگر کمتر شده و ارزش پول آنها به ویژه در اقتصادهای نوظهور کاهش می‌یابد.

فدرال رزرو آمریکا قرار است در 16 و 17 سپتامبر مسئله افزایش نرخ بهره را در این کشور بررسی کند که کارشناسان احتمال می‌دهند این بار این افزایش صورت گیرد.

آمریکا از سال 2008 تاکنون برای افزایش رشد اقتصادی در این کشور نرخ بهره را در در محدوده صفر نگه داشته است.

ارسال نظرات