خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

بسیجیان پرچم دار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین بسیجیان امروز را در جامعه باید پرچم دار گسترش امر به معروف منهی از منکر دانست تا جلوی بسیاری از فسادهای اجتماعی گرفته شود .
کد خبر: ۸۵۶۷۶۹۳
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری  بسیج قزوین از شهرستان البرز ، حجة الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در جمع بسیجیان شرکت کننده در فراخوان رزمایش آمادگی بسیجیان شهرستان البرز که در پادگان قدس استان قزوین برگزار شد اظهار داشت : مساله امر به معروف و نهی از منکر مساله ای است که نباید هیچ گاه فراموش گردد و مورد بی توجهی و غفلت مسئولان قرار گیرد.

وی خطاب به بسیجیان اذعان کرد: اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را مساله ای دست و پا گیرتصور کنیم باعث خواهد شد تا جامعه اسلامی به تباهی و فساد کشانده شود و تا مدت ها اثرات مخرب ترویج فساد در جامعه نمایان خواهد بود.

حجة الاسلام والمسلمین معبودی تاکید کرد : سکوت در مقابل گناه دیگران و فساد در جامعه نه تنها به معنای عدم دخالت در زندگی افراد نیست بلکه این سکوت نشانه ضعف ایمان در برابر نقش اجتماعی یک مسلمان بوده و از نشانه های خیانت به اسلام و جامعه اسلامی محسوب می شود که پیامد های مخرب آن گریبان گیر همه خواهد بود .

وی با یادآوری این مساله که هنگامی که آتش شعله ور گردد تر وخشک را با هم می‌سوزاند متذکر شد : این مساله که ما در برابر جامعه اسلامی و نقش اجتماعی یک مسلمان از خود انفعال نشان دهیم به معنای بی توجهی به فرمان الهی و زیر پا گذاشتن حدود الهی است که موجب خواهد گردید تا جامعه به سوی هلاکت و تباهی برود .

حجة الاسلام والمسلمین معبودی افزود :انسان تنها موجودی است که می تواند از خاک به افلاک عروج پیدا کرده و یا به پست ترین درجه یک بشر سقوط کند که نشانه وجود اختیار در انسان برای انتخاب مسیر زندگی فردی است که باید این اختیار مورد هدایت قرار گیرد وامر به معروف ونهی از منکر یکی از راههای هدایت انسان به شمار می رود  .

وی خاطرنشان کرد: انسان می تواند موانع سعادت خویش و لغزشگاه های زندگی خود را شناسایی کرده و آن ها را از مسیر خود بردارد که امیرمومنان علی (ع) در نهج البلاغه به ذکر تعدادی از این موانه می پردازد، مهمترین  آن جهل و نادانی است که موجب گناه و نافرمانی است .

 

حجة الاسلام والمسلمین علی معبودی ارتزاق لقمه حرام، لجاجت در برابر دستورات الهی، بلند پروازی و داشتن آرزوهای دست نیافتنی را از جمله لغزشگاه ها و موانع سعادت اخروی دانست که باید از آن پرهیز نمود تا بتوان در مسیر حقیقت قدم برداشته و به سوی سعادت راه پیمود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیجیان باید با تاسی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس با اجرا نمودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بروز بسیاری از فساد های اجتماعی و نادیده گرفتن حدود الهی جلوگیری کنند  تا زمینه های باز سازی تمدن اسلامی ایجاد گردد .

 

3002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها