امام‌جمعه ابرکوه پایین آوردن سطح توقعات و سازگاری را مبنای ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: در بحث ازدواج مبنای دختر و پسر بر سازگاری باشد نه ناسازگاری، که به کوچک‌ترین بهانه باهم قهر و بحث و مجادله داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۷۵۷۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، امام جمعه ابرکوه در بخش اول خطبه های خود به ادامه مبحث امامت اشاره کرد و افزود: به اعتقاد ما امام به عنوان حجت خدا بر خلق هم خلیفه خدا است و هم خلیفه رسول خدا. خلیفه و جانشین  خدا برروی زمین است  یعنی شخصیتی است که از جانب خدا بر بندگان مولویّت و حق سلطنت و امارت دارد.

 وی گفت: بر مردم واجب است از خدای  متعال اطاعت و پیروی  کنند این اطاعت  به عنوان پیروی از  خلیفه  خدا صورت می گیرد  و امام  معصوم به عنوان  خلیفه خدا  از جانب خدا  عالم آگاه  به تمام زوایای  علمی فقهی  احکام  موضوعات دینی  و اخلاقی  و عملی می باشد.

حسینی در بخش دوم خطبه های خود به سالروز برخورد هواپیمای مسافربری به برج‌های دوقلوی آمریکا اظهار کرد: آمریکا با اجرای این سناریو دستاویزی برای خود درست کرد تا بتواند تمام کشورهای اسلامی از عراق، افغانستان، پاکستان تا مصر، لیبی، سوریه و لبنان را به هم بریزد و با ایجاد جنگ داخلی و نیابتی عناصر دست‌پرورده خود از تکفیری‌ها و القاعده و داعش را به جان امت اسلامی بیندازد و فاجعه‌آفرینی کند.

امام‌جمعه ابرکوه هدف آمریکا از حادثه 11 سپتامبر را ایجاد خاورمیانه‌ای به محوریت اسرائیل و تهدید و محاصره ایران بیان کرد و گفت: حادثه 11سپتامبر عمق کینه یهود و نصارا را علیه امت اسلام آشکارتر کرد و یادآور جنگ‌های صلیبی بود.

 خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از خطبه‌ها به روز سینما اشاره و هنر سینمای ایران را غیرقابل‌انکار عنوان کرد و گفت: به اعتقاد ما سینما یک ابزار است و مثل چاقو می‌ماند؛ هم می‌تواند کاربَر در خانه باشد و هم نابودکننده، حضرت امام(ره) فرمودند: ما با سینما مخالف نیستیم ما با مظاهر  فساد مخالفیم؛ یعنی ما با چاقو مخالف نیستیم  با آدم کشی توسط چاقو مخالفیم.

 

امام جمعه ابرکوه به سالروز شهادت امام جواد در سال 220 هجری اشاره کرد و این واقعه جانسوز را تسلیت گفت.

وی به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی و فاطمه(ع) در سال دوم هجری اشاره کرد و گفت: اسلام اساس ازدواج را بر سادگی گذاشته، اما امروزه باوجود سخت‌گیری‌ها و صرف هزینه‌های بیهوده، جوانان از تشکیل زندگی زده ‌شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه  آمار ازدواج  همچنان سیر  نزولی  دارد و بالعکس آمار طلاق در کشور  سیر صعودی  دارد! گفته می‌شود ازدواج، اولویت 5/3 درصد جوانان است و آنان متأسفانه در بحث  ازدواج بی‌انگیزه شده‌اند! این گناه بزرگ را چه کسی باید بپذیرد؟!

امام‌جمعه ابرکوه پایین آوردن سطح توقعات و سازگاری را مبنای ازدواج جوانان اعلام کرد و گفت: در بحث ازدواج مبنای دختر و پسر  بر سازگاری باشد نه ناسازگاری، که به کوچک‌ترین بهانه باهم  قهر و بحث  و مجادله داشته باشند.

حسینی در قسمت پایانی خطبه های امروز بر مواضع صریح مقام معظم رهبری بر مقاومت در برابر مستکبرین در دیدار هفته گذشته ایشان با مردم تأکید کرده و گفت: در برابر  شیطنت‌ها و دشمنی‌های آمریکا باید قوی‌تر شد و با تقویت اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روحیه  انقلابی می‌توان در برابر مستکبرین مقاومت کرد.

وی به سخنان جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه در خصوص دشمنی ایران با آمریکا اشاره کرد و گفت: آنچه برای آمریکایی‌ها گران تمام‌شده و از بمب اتم مخرب‌تر است، فریاد رسای ملت ایران در «مرگ بر آمریکا» است.

ارسال نظرات