امام جمعه اردکان با اشاره به مواضع متفاوت برخی از سیاستمداران و مسئولان با بیانات مقام معظم رهبری گفت : باید در عمل پشتیبان ولایت فقیه باشیم نه فقط در حرف .
کد خبر: ۸۵۶۷۵۶۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار داشت : مقام معظم رهبری در این دیدار به صراحت فرمودند " عده ای قصد دارند آمریکایی که امام راحل او را شیطان بزرگ نامیده است دوست مورد اعتماد ملت ایران معرفی کنند و روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان بکشند و با تعابیر افراطی بکوبند "

امام جمعه اردکان گفت : سخن ما این است که اگر ایستادگی در برابر دشمنان ، افراطی گری و تندروی است پس امام حسین (ع) که تا پای جان خود و عزیزان خود و اسارت اهل بیت در برابر دشمن ایستاد باید افراطی باشد .

وی افزود : اگر ایستادگی در برابر دشمن ، تندروی است پس حضرت ابوالفضل العباس (ع) که مجسمه مقاومت در برابر دشمن است را باید تندرو و افراطی بخوانیم .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر اظهار داشت : اگر اینگونه باشد باید شیخ فضل الله نوری ، ستارخان و باقرخان ، میرزا کوچک خان ، امام راحل و شهداء را که در برابر استکبار و استعمار ایستادگی کردند را تندرو بخوانیم .

وی گفت : عده ای مثل اینکه توقع دارند ما در مقابل دشمن نرم بشویم و شعار ندهیم و چیزی نگوییم و دشمن را به دوست تبدیل کنیم .

خطیب جمعه اردکان تصریح کرد : از این سخنان نتیجه می گیریم که مواضع برخی از سیاستمداران و بعضی از مسئولین که دم از رهبری نیز می زنند با مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی متفاوت است و وقتی رهبری دم از ایستادگی می زنند آن عده سرود سازش می خوانند و هنگامی که رهبری از سلامت انتخابات دم می زنند آنها در شیپور تقلب و ترس از تقلب می دمند .

وی گفت : هنگامی که مقام معظم رهبری حرف از جایگاه قانونی و حقوقی شورای نگهبان می زنند آن عده دائما شورای نگهبان را زیر سؤال می برند و اشکال تراشی می کنند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر خطاب به این عده گفت : مردم ما بیدارند و مواضع و عملکرد شما را می بینند و نه فقط درود و اسم بردن شما از رهبری را و این در تاریخ ماندگار می شود که چه کسانی در برابر دشمن سستی به خرج دادند .

وی اظهار امیدواری کرد که همه ما در عمل و نه فقط در حرف پیرو اهل بیت (ع) و پشتیبان واقعی ولایت فقیه باشیم .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه به بیان اهمیت این ماه و اعمال دهه اول ذی الحجه پرداخت .

وی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بر ترویج فرهنگ ازدواج جوانان تأکید کرد و اظهار داشت : متأسفانه آداب و رسوم اشتباه و سنت های غلط و همچنین سختگیری های بی مورد موجب شده است که ازدواج جوانان دشوار شود .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : تأخیر در ازدواج موجب ترویج فساد در جامعه می شود و مشکلات زیادی را برای جوانان بوجود می آورد .

وی ضمن توصیه به خانواده ها برای عدم سختگیری در این زمینه بر اهمیت دادن به نظر دختر و پسر در امر ازدواج تأکید کرد .

امام جمعه اردکان در ادامه خطبه های نماز جمعه از حج به عنوان فرصتی بی نظیر در زندگی یاد کرد و از حجاج خواست تا از این فرصت نهایت استفاده و بهره را ببرند تا بتوانند تغییری در زندگی خود بدهند و وقت خود را صرف گشت و گذار در کوچه و بازار نکنند .

وی به حجاج توصیه کرد در بازگشت از این سفر معنوی از اسراف در مراسمات و مهمانی ها بپرهیزند و برخی از این هزینه ها را در راه خیر مصرف کنند .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با ابراز گلایه از ایجاد مزاحمت توسط کاروان های عروسی و همچنین صدای زیاد مراسم تعزیه در سطح شهر برای همشهریان خواستار تلاش بیشتر در جهت ارتقای سطح فرهنگ مردم شد .

وی گفت : مردم در این زمینه زیاد تذکر داده اند و ما هم به مسئولین نیروی انتظامی منتقل کرده ایم اما کمبود نیرو و همچنین وجود برخی از قوانین مانع از برخورد با این مزاحمین می شود .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : علیرغم پیشرفت صنایع در شهرستان اردکان امکانات مورد نیاز مانند بیمارستان ، تعداد پرسنل نیروی اتنتظامی و اداره محیط زیست تفاوتی نکرده است و در برخی از موارد حتی کمتر هم شده است .

تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) و لزوم برگزاری مراسم در شأن ائمه معصومین (ع) از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات