برترین های نهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در شهر بروجن استان چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۵۶۷۵۴۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:200اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

جواد کارگران دهکردی افزود:در این دوره از جشنواره 12 گروه موسیقی و 27 تکنواز به مدت سه روز در بخش های مقام خوانی، تک نوازی و گروه نوازی با هم رقابت کردند و برگزیدگان با موافقت معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به جشنواره های بین المللی راه می یابند.

احمد مردانی بروجنی، یکی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری و از دبیران اجرایی این جشنواره گفت:جشنواره موسیقی زاگرس نشینان با هدف معرفی ظرفیت های موسیقایی مناطق و اقوام ایرانی به مدت 9 سال است در این شهرستان برگزار شده است.

هشت دوره جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان موسیقی منطقه غرب ایران به میزبانی شهرستان بروجن در چهارمحال وبختیاری به صورت منطقه ای برگزار شد.

در بخش گروه نوازی این جشنواره، گروه های سرانه به سرپرستی کیوان قلخانی از کرمانشاه و میرملاس از لرستان به سرپرستی امین آزادی فرد رتبه های نخست را کسب کردند.

در این بخش گروه شاهو از کرمانشاه به سرپرستی فرخ یادگاری و ارغنون از کردستان به سرپرستی یدالله پروا رتبه های دوم و گروه چکامه به سرپرستی احمدرضا فیروزی از تهران و رامشگران به سرپرستی سعید قربانی از اصفهان حایز رتبه های سوم جشنواره شدند.

از سوی هیات داوران در این بخش از گروه آفتاب تاراز به سرپرستی خداداد زراقی از چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.

در بخش تک نوازی این جشنواره نیز در سازهای کششی روزبه استخفاری از لرستان حایز رتبه اول شد و در سازهای مضرابی نیز سید جلال یاری از کرمانشاه با ساز تنبور و علی امانی از خراسان با ساز دوتار کردی رتبه های اول و دوم را کسب کردند.

در بخش سازهای بادی نیز هیات داوران از اسماعیل مردانی و عزت راضی پور به عنوان پیشکسوت تقدیر کرد و بابک قلی زاده از فارس با ساز نی به عنوان پدیده جشنواره معرفی شد.

در این بخش سجاد جمالی از گندمان چهارمحال و بختیاری با ساز نی لبی رتبه نخست را کسب کرد و محمد عزیز رحمتی با شمشاد مقام دوم و محسن حاج زمانی از چهارمحال و بختیاری رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش مقام خوانی نیز سیامند امینه دار از آذربایجان غربی از سوی هیات داوران به صورت ویژه تقدیر شد و در این بخش سلمان طهماسبی از چهارمحال و بختیاری رتبه نخست و فرزاد مهدی نیا از کردستان رتبه دوم را کسب کردند.

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین را موفق ترین جشنواره در کشور دانست و گفت: برگزاری جشنواره ها به ترویج موسیقی استان های زاگرس نشین کمک می کند.

فرزاد طالبی، در آیین اختتامیه نهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشینان ایران که در فرهنگسرای شهرستان بروجن برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره های اقوام به ترویج موسیقی استان های زاگرس نشین کمک می کند.

ارسال نظرات