فراموشی اصل 44

امام جمعه موقت ساری گفت: اصل 44 به فراموشی سپرده شده و فقط در مجالس و محافل از اصل 44 یاد می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در نشست مشترک استاندار مازندران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها، فعالان اقتصادی با رئیس اتاق اصناف ایران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران ظاهر سرسبزی دارد و تعریفی از اقتصاد، کشاورزی و برنامه‌های معیشت مردم، کم‌تر برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان باید به‌گونه‌ای باشد که عقب‌ماندگی مازندران جبران شود، افزود: اگر می‌خواهیم در برابر دنیا قرار گیریم باید اقتصاد قوی داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه باید با ساز و کار جدید در اقتصاد ورود پیدا کرد و روش‌های سنتی، پاسخگو نیست، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ما تفکر و روحیه انقلابی‌گری نداشته باشند، در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ موفق نمی‌شویم.

قاسمی با بیان اینکه اصل 44 به فراموشی سپرده شده و فقط در مجالس و محافل از اصل 44 یاد می‌شود، تصریح کرد: تشکیلات اتاق بازرگانی می‌تواند منویات رهبری در حوزه اقتصادی را جامه عمل پوشاند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 40 هزار نفر مراجعه‌کننده به دفتر امام جمعه داریم، ادامه داد: بیش از 90 درصد از این مراجعات، تقاضای شغل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در این نشست اظهار کرد: فعالیت غالب مردم مازندران کشاورزی است و برای رونق این حوزه نیاز به رونق بازار داریم، بازاری که فعالان اقتصادی گرداننده آن هستند.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه مازندران محصولاتی تولید می‌کند که بیش از نیاز کشور است و باید به فکر بازار صادراتی باشیم، افزود: بازار صادراتی ویژگی‌های خود را دارد و با تبادل اقتصادی با کشورهای همسایه محصولاتی را صادر می‌کنیم اما توفیقات استان بیش از میزانی است که اکنون صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نیمی از ظرفیت سرمایه‌گذاری شده در حوزه مرغ در حال تولید هستیم، اضافه کرد: به‌دلیل اینکه بازار داخل اشباع است، با 55 درصد ظرفیت کار می‌کنیم و اگر بازار صادراتی داشته باشیم، می‌توان از این ظرفیت خالی استفاده کرد که افزایش اشتغال را به همراه دارد.

حیدرپور با بیان اینکه بیش از 285 میلیون قطعه تولید جوجه یک‌روزه در استان داریم و بیش از 40 درصد نیاز کشور در مازندران تولید می‌شود که می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم، تصریح کرد: اگر بازار صادراتی پیدا نکنیم، در داخل کشور با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 80 درصد کیوی کشور در مازندران تولید می‌شود، ادامه داد: گل و گیاهان زینتی هم از دیگر ظرفیت‌های صادراتی مازندران است.

همچنین رئیس اتاق اصناف مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: اشتغال از مسائل مهم کشور است و اصناف در رفع این معضل قدم برمی‌دارد.

عباس رمدانی با بیان اینکه در مازندران 21 هزار اصناف و اتحادیه داریم، گفت: اصناف از حوزه‌هایی است که می‌تواند به کاهش مشکل اشتغال کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار