محرویت زدایی، تقویت حس مسئولیت پذیری و مشارکت از ویژگی های اردوهای جهادی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: محرویت زدایی؛ همراه شدن اهالی روستاهای محروم در فعالیت های جهادی و فراگیری حس مسئولیت پذیری در بین دانشجویان از فواید اردوهای جهادی است.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۷۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، طیب قدیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جریان بازدید از فعالیت اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی استان در شهرستان های قروه و بیجار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سابقه اردوهای جهادی به بعد از انقلاب برمیگردد که در قالب جهاد سازندگی طرح های عمرانی در مناطق محروم اجرا شد و برکات زیادی نیز داشت امروز نیز اردوهای جهادی ادامه دهنده همین راه شده اند.

وی بیان داشت:دانشجویان با حضور در اردوهای جهادی مسئولیت پذیری خود را نشان می دهند و با توجه به اینکه دانشگاه های هزاره سوم دانشگاه های خودکفا و کارآفرین هستند، دانشجویانی که در این دانشگاه ها تربیت میشوند باید در مرحله اول حس مسئولیت پذیری را فرا گیرند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان افزود: وجه دیگر انجام اردوهای جهادی مشارکت و حضور خود مردم روستا در کنار گروه های جهادی است و رفع محرویت زدایی است بویژه در مباحث فرهنگی و آموزشی که باید تلاش های بیشتر و اثرگذارتری صورت پذیرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان به منظور پشتیبانی و حمایت از گروه های پزشکی اردوهای جهادی امکانات و تجهیزات هر چند محدود را در اختیار آنها قرار داده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بحث آموزش در حوزه بهداشت و سلامت نیاز اصلی روستاهاست که ما از دانشجویان جهادگر خواستیم با اقدامات ساده و البته اساسی مانند برگزاری کلاس های آموزشی برای پیشگیری از بیماری های شایع در روستاها اقدام کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار