این روزها که درد فرهنگ گریبان‌گیر جامعه امروز است و مشکلات فرهنگی خواب از چشم رهبر معظم انقلاب ربوده است، شاهد به یغما رفتن ارزش‌های دینی و فرهنگی و فرهنگ اصیل اسلامی در دشت میشان شهر دارالمومنین همدان هستیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۷۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، استان همدان از دیرباز مهد پرورش عالمان و بزرگانی چون ملاحسینقلی همدانی، آیت‌الله بهاری، آخوند ملاعلی معصومی همدانی و.... بوده و به دارالمومنین و دارالمجاهدین شهره است.

این روزها که درد فرهنگ گریبان‌گیر جامعه امروز است و مشکلات فرهنگی خواب از چشم رهبر معظم انقلاب ربوده است، شهر دارالمومنین همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز شاهد به یغما رفتن ارزش‌های دینی و فرهنگی و فرهنگ اصیل اسلامی توسط دشمنان اسلام است.

جنگ نرم دشمن که زیربنای آن برای مبارزه با اسلام و سست کردن باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان است هر روز با استفاده از پیشرفته‌ترین ابزارها رنگ و بوی جدیدی به خود می‌گیرد گاه از طریق سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های غربی وارد می‌شود گاه در پوشش‌های زنان و مردان نمود می‌یابد و گاه نیز بر اعتقادات دست می‌گذارد، به هر حال دشمنان این مرز و بوم هر روز به نوعی به دنبال ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

در استان همدان نیز در برخی نقاط تأثیر فرهنگ غربی کم‌رنگ و در برخی از مکان‌ها نمود بیشتری دارد به‌طوری که وقتی در آنجا قدم می‌زنی گاه فراموش می‌کنی اینجا همدان است شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین، مهد پرورش بزرگ مردانی چون شهید حاج ستار ابرهیمی، شهید حسن صوفی، شهید چیت‌سازیان، شهید حسن ترک و 8 هزار دلاوری است که برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و در برابر دشمن ایستادند.

متأسفانه دشت میشان همدان یکی از نقاطی است که فرهنگ اسلامی در آنجا رو به رنگ باختن است، دشت میشان واقع در ارتفاعات الوند در مواردی از نظر رعایت وضعیت حجاب و پوشش برخی گردشگران به هیچ وجه وضع مطلوبی ندارد که این امر آن هم در کنار مزار شهدای گمنام باعث تأسف و تأثر هر بیننده‌ای می‌شود.

اگر در نقاطی از شهر شاهد بی‌حجابی و بدحجابی هستیم در این مکان تفریحی با پدیده شوم کشف حجاب روبرو می‌شویم، دشت لاله‌خیز الوندی که در زیر پاشنه‌های 10 سانتی و ساپورت‌های زنانه آرامش را از هر خانواده‌‌ای سلب می‌کند.

روزهای تعطیل که این مکان مأمن مناسبی برای افراد بی‌محابا است طوری که در جوار مزار شهدای گمنام می‌توان شاهد شرب خمر آنان بود و هر آنچه که در درون شهر ممکن نیست در این مکان انجام می‌دهند.

پخش موسیقی‌های غربی، استعمال دخانیات و مواد مخدر سنتی و صنعتی، رقص و پایکوبی دختران و پسران و...، همه و همه باعث شده که قشر عظیم خانواده‌های متدین و مذهبی دیگر رغبتی برای استفاده از این مکان نداشته باشند و فضا بیش از پیش برای این اراذل انگشت شمار که به لحاظ کارهای خلاف شرعی که انجام می دهند به چشم می آیند بازتر شود.

مشاهده این موارد با توجه به حضور پیکر پاک شهدای گمنام در این مکان دغدغه‌ای سنگین و دردآور برای اردتمندان به آستان پاک شهداست که باعث آزرده خاطر شدن تمام کسانی می‌شود که دغدغه اسلام و فرهنگ را دارند.

تمام موارد ذکر شده در این منطقه تنها گوشه‌ای از وقایع موجود در این طبیعت دلنشین است که سال‌هاست شاهد آن هستیم و با توجه به اینکه وظیفه هر فردی است که در حد توان از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی جلوگیری کند و این مصداق امربه معروف و نهی از منکر است، امیدواریم شاهد پیگیری‌های مجدانه آن از سوی دستگاه‌های مربوطه باشیم.

---------------------------

گزارش از: مریم صابری یگانه

------------------------------

انتهای پیام/

ارسال نظرات