رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: اردوهای جهادی فرصتی برای آشنایی دانشجویان با مشکلات و محرومیت روستاها است.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۵۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر محمد قربان کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در جریان دیدار از فعالیت اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی استان در شهرستان های قروه و بیجار با بیان اینکه اولین باری است که در این اردوها حضور پیدا می کنم اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که جمع کثیری از دانشجویان جهادگر حاضر در روستاهای محروم استان از دانشجویان دانشگاه آزاد استان هستند.

وی گفت: اردوهای جهادی فرصتی برای آشنایی دانشجویان با مشکلات و محرومیت روستاها است و مسئولین دانشگاهی باید همکاری بیشتری با بسیج دانشجویی در برگزاری اردوهای جهادی داشته باشند و از امکانات دانشگاه در ایام فراغت در جهت سازندگی روستا بهره ببرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افزود: در سال تحصیلی جدید طی مراسمی از دانشجویان جهادگر دانشگاه آزاد تقدیر می شود تا این دانشجویان الگویی برای سایر دانشجویان شوند.

کیانی گفت: هر چند امکان دارد این دانشجویان مهارت کافی در انجام برخی از فعالیت ها را نداشته باشند اما همین انگیزه, حضور, نیت پاک و تلاش و کوشش قابل تقدیر و ستودنی است.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین دستاورد اردوهای جهادی، سبک زندگی جهادی است که بسیار تاثیرگذارتر و عمیق‌تر از تمام بناهایی است که توسط این‌ گروه‌ها ساخته می‌شود.

دکتر جهانشیر امینی رییس سابق دانشگاه کردستان در سخنانی اظهار داشت: امروز با حضور در بین دانشجویان جهادگر که بصورت خودجوش و داوطلبانه در این اردو شرکت کرده اند انصافا خلوص, ازخودگذشتگی و ایثار را در عمل دیدم.

وی افزود: این دانشجویان با انجام خدمات عمرانی, فرهنگی, آموزشی, بهداشتی و درمانی و کشاورزی هم طعم خدمت به مردم مناطق محروم را می چشند و هم از آثار و برکاتی که این حرکت معنوی در زندگی انها ایجاد میکند بهرمند می شوند.

امینی تاکید کرد: در اردوهای جهادی می توان با نگاهی عمیق و تیزبینانه مشکلات و موانع رشد و توسعه موجود در نقاط محروم را شناسایی کرد و آن را به مسئولان انتقال داد.


ارسال نظرات