برنامه شبی با شهدا در قالب یادواره شهدای بخش محروم آسفیچ شهرستان بهاباد و با تلاش روستائیان و دانشجویان گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در محل مسجد جامع بخش آسفیچ برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۳۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: برنامه شبی با شهدا در قالب یادواره شهدای بخش محروم آسفیچ شهرستان بهاباد و با تلاش روستائیان و دانشجویان گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه و مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج بهاباد و بخشدار بخش آسفیچ در محل مسجد جامع بخش آسفیچ برگزار گردید.

در این مراسم  حجت الاسلام میثم آزادی منش روحانی اردوی جهادی مستقر در بخش آسفیچ در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان و شهدای بخش آسفیچ در خصوص برگزاری یادواره های شهداء گفت: امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

وی در این یادواره اظهار کرد: امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهد ا ء و خانواده‌های آنهاست تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

روحانی طرح جهادی در خصوص بسط و گسترش فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسط و گسترش یافته و به ویژه نسل جوان و آینده انقلاب را با آرمان‌ها و اهداف شهدای والامقام آشنا کنیم تا این امر بستری را فراهم آورد تا در صیانت و حفاظت از ارزش‌ها نظام پیشگام باشند.

وی برگزاری چنین یادواره هایی را کاری بزرگ و معنوی عنوان و تصریح کرد: شهدای عزیز نیاز به اینگونه آیین ها ندارند و این ما هستیم که همیشه به شهدا احتیاج داریم.

وی همچنین با گرامیداشت  ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي اظهار كرد: خدمت رساني به مردم، حفظ وحدت، پياده كردن سنت نبوي و تلاش براي آباداني ميهن اسلامي مصداق تجليل از مقام شامخ شهداست.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام میر فخرالدین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بهاباد هم در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بر ادامه راه شهداء تاکید کرد و افزود: شهید بر زندگی ما احاطه دارد، اگر شهید بر زندگی ما احاطه نداشت، الآن دیگر اثری از نظام، انقلاب و جبهه مقاومت ما نبود.

وی بیان داشت: شهدا با خداوند متعال معامله می‌کنند، خداوند متعال خریدار و شهدا فروشنده هستند.

حجت‌السلام شیرازی گفت: شهدا فراتر از بهشت سخن و عمل می‌کنند و آن‌ها حتی برای بهشت نیز به جبهه‌ها نرفته بلکه آنان برای معامله با خداوند متعال به جبهه‌های حق علیه باطل رفته و همه هستی خودشان را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند.

اجرای مداحی با صدای گرم مداح اهل بیت  هادی منصوری و اجرای دکلمه از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

 

ارسال نظرات