خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
سردار ابراهیمی از اجرای ۱۴۰ برنامه کلان در سطح استان در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: زیر مجموعه این برنامه‌های کلی قریب ۵ هزار برنامه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۳۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سردار خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با خاطر نشان کردن اینکه امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با شروع هفته دفاع مقدس در 31 شهریور ماه رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح فارس در شیراز برگزار خواهد شد که به دلیل مسائل ترافیکی و رعایت حال شهروندان عزیز مکان برگزاری آن تغییر می‌کند که متعاقباً محل آن را به اطلاع همشهریان عزیز می‌رسانیم هچنین امسال مسئولیت برنامه‌های رژه با سپاه فجر خواهد بود.

وی در ادامه صحبت هایش به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «دائم بیدار باشید و خودتان را در سنگر ببینید و خود را در مقابل یک دشمن غدار، زخم خورده، خشمگین و به شدت ناراحت از اینکه نتوانسته کاری کند ببینید یعنی هوشیاریتان را حفظ کنید» این تکلیف امروز ما بعد از دفاع مقدس است که معظم‌له چندی پیش هم در صحبت‌های خود این مباحث را با شکل دیگری ارائه فرمودند.

وی به تشریح فعالیت‌های هفته دفاع مقدس این استان پرداخت و افزود: از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، استاندار فارس به‌عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی و مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس و همچنین رئیس هیئت‌امنا و رئیس بزرگداشت مراسم سی و پنجمین سالروز هفته دفاع مقدس این استان معرفی شدند که حکمشان نیز ابلاغ شد.

ابراهیمی با یادآوری اینکه مسئولیت هفته دفاع به عهده شخص استاندار است و دبیر بحث‌های دفاع مقدس اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: جهت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، جلسات برنامه‌ریزی متعددی با استاندار و معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندهان لشکری و نظامی و هچنین برخی از مدیران کل استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری با شعار محوری «ما می‌توانیم با همدلی و همزبانی» اجرا می‌شود، گفت: برای هر روز این هفته نامگذاری خاصی صورت گرفته است که متناسب با آن نامگذاری نیز برنامه‌های متعددی در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی از اجرای 140 برنامه کلی و کلان در سطح استان فارس در طول این هفته خبر داد و گفت: زیرمجموعه این برنامه‌های کلی قریب 5 هزار برنامه می‌شود که در سطح استان در ایام هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ابراهیمی عنوان کرد: نخستین روز هفته دفاع مقدس سه‌شنبه، 31 شهریور به نام «اقتدار نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی» نامگذاری شده است که در آن رژه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری‌های صنعت علمی و دفاعی کشور صورت می‌گیرد.

دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس با بیان اینکه امسال از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزاری این مراسم رژه به عهده سپاه فجر فارس واگذار شده است، گفت: روز چهارشنبه، اول مهر نیز به نام «روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان» نامگذاری شده که مصادف با روز عرفه هم است لذا توجه به برگزاری برنامه‌های عبادی و معنوی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در این روز از جایگاه روحانیت در دفاع مقدس تجلیل می‌شود ضمن اینکه با توجه به بازگشایی مدارس در این روز از سربازان،‌ دانشجویان و دانش‌آموزان تأثیرگذار دفاع مقدس نیز یاد شده و مقام آنان گرامی داشته می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: در این روز از جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین جهادگران جهاد سازندگی و خانواده شهدا دعوت خواهد شد تا در مجتمع‌های آموزشی حضور یافته به خاطره‌گویی بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهار کرد: روز پنجشنبه، دوم مهر نیز به نام «شهیدان، جانبازان؛ صلابت و فخرآفرینی» نام‌گذاری کرده‌اند که همزمان با روز عید سعید قربان است و در آن از ایثار خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان تجلیل شده و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا صورت می‌گیرد.

وی گفت: روز جمعه، سوم مهرماه نیز روز «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» نام نهاد شده است که در این روز نیروهای مسلح، خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان در نماز جمعه شرکت خواهند کرد و فرمانده ارشد سپاه سخنران قبل از خطبه ‌ای نمازجمعه هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه برای بانوان دو برنامه در هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است، گفت: یکی از این برنامه‌ها جلسات راهبردی مشاوران امور بانوان استانداری فارس است که در آن نقش زنان در دفاع مقدس تبیین شده است و در روز شنبه، 4 مهر برگزار خواهد شد و همچنین گردهمایی یک هزار نفری بانوان است که البته این برنامه دوم هنوز قطعی نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری راهپیمایی خانوادگی برای خانواده‌های شیراز و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: مجری این کار سپاه فجر، تربیت بدنی و استانداری است که در صبح جمعه، 3 مهر برگزار خواهد شد که البته هنوز اجرای آن قطعی نیست و فردا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز شنبه، 4 مهر به نام روز «دفاع همه جانبه جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف» نامگذاری شده است، گفت: در این روز برنامه‌هایی در خصوص توجه دادن جوانان به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور و اهمیت به آموزش عمومی و اهمیت پدافند غیرعامل و اصناف در دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

ابراهیمی عنوان کرد: روز یکشنبه، 5 مهر به نام روز «ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان» نامگذاری شده است که مصادف با سالروز عملیات ثامن‌الائمه است و بناست در این روز یک صبحگاه مشترک در یکی از واحدهای نظامی و انتظامی داشته باشیم که در آن یادی هم از جهادگران مظلوم صورت خواهد گرفت ضمن اینکه در این روز فرماندهان نظامی و انتظامی نیز به منازل پیشکسوتان دفاع مقدس سرکشی خواهند کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس فارس اظهار کرد: روز دوشنبه، 6 مهر به نام روز «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نامگذاری شده است که تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت و دشمن‌ستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت پایداری و بیداری در آن بحث می‌شود.

ابراهیمی گفت: در این روز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات رسانه‌های دفاع مقدس نیز با همکاری بسیج رسانه و سپاه فارس برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آخرین روز هفته دفاع مقدس سه‌شنبه، 7 مهر نیز به نام «فرماندهان و حماسه آفرینان» نامگذاری شده است چون این روز سالروز شهادت شهدای بزرگی چون فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آراست.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یک مانور نظامی در شهرک گلستان شیراز به‌همت سپاه فجر خبر داد و گفت: جزئیات این مانور و زمان آن تا فردا ابلاغ خواهد شد ضمن اینکه در ایام هفته دفاع مقدس در 5 هزار مسجد هر شب میان دو نماز، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس به خاطره‌گویی از آن دوران خواهند پرداخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر راه‌اندازی موزه فصلی دفاع مقدس در این ایام گفت: بنا داشتیم تا هفته دفاع مقدس موزه فصلی را به اتمام برسانیم اما به دلیل برخی از مشکلات این موزه هنوز تمام نشده است.

وی ادامه داد: بنا داریم تا در قالب این موزه هر شب تعدادی از فرماندهان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جمع کرده و برنامه‌ای در صدا و سیما داشته باشیم که برای این کار سه مکان حرم احمدی و محمدی (ع)، محل مانور سپاه فجر در شهرک گلستان و دیگری خود صدا و سیما را پیشنهاد دادیم تا مکانی تعبیه شده و این گردهمایی و ضبط برنامه صورت گیرد اما هنوز مکان دقیق آن مشخص نشده است.

سردار ابراهیمی در پاسخبه سوال یکی از خبرنگاران که جویای نام شهدای غواص شده بود، گفت: در بین شهدای غواصی که اخیراً تفحص و به خاک سپرده شدند شهیدی از استان فارس نبوده است.

در پایان این نشست خبری سردار ابراهیمی به همراه عبدالغور مصطفایی که برادر اولین شهید خبرنگار استان فارس می باشد از پوستر هفتمین جشنواره دوسالانه دفاع مقدس که امسال در فارس برگزار می شود، رونمایی نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها