خبرهای داغ:
سال گذشته صورت گرفت

افزایش 80 درصدی مخاطب سینمای ایران

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته سینمای ایران 80 درصد افزایش مخاطب داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۲۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الله ایوبی در جشن روز ملی سینمای ایران که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: افزایش مخاطبان سینمای ایران در سال جاری نزدیک به 40 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی گفت: سال گذشته سینماگران جوان ایرانی بیش از 200 جایزه جهانی را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: ایران پنج سال پس از غرب سینما را آورد اما امروز غرب نیازمند سینمای ایران است و اروپایی‌ها برای اینکه بگویند در مقابل هالیوود ایستاده‌ایم، به فیلم‌های ایرانی پناه می‌برند.

• شیراز و سالن‌های سینما

ایوبی با ابراز خرسندی از برگزاری جشن ملی سینما در شیراز تصریح کرد: فارس باوجود آثار تاریخی و فرهنگی و هنری خود شناسنامه تمام ایرانیان است.

وی افزود: باید حسرت بخوریم که چرا در کشوری با چنین سینمایی، در شهر شیراز یک سالن سینمای درست‌وحسابی وجود نداشته باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد با نشستی که امروز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی علاقه‌مند به هنر داشته‌ایم، وضعیت سینماهای شیراز به نقطه مطلوب و این شهر به‌حق خود برسد.

ایوبی همچنین درباره فیلم محمد رسول‌الله ساخته مجید مجیدی خاطرنشان کرد: چهره‌ای که این فیلم از اسلام به نمایش می‌گذارد، بسیار زیباست و نشان می‌دهد که ما داریم چهره درستی از اسلام را نشان می‌دهیم.

*مریدی: سینمای امروز ثبت‌کننده تاریخ است

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: در ابتدای تاریخ اسطوره‌ها توسط گل‌نوشته‌ها به نسل‌های بعد منتقل می‌شد اما امروز به‌طور قطع سینما ثبت‌کننده تاریخ است.

بهزاد مریدی افزود: فیلم محمد رسول‌الله (ص) مجیدی نمایانگر نگاه ایرانیان به پیامبر بزرگ اسلام است چنانکه مصطفی عقاد نیز درباره پیامبر اسلام فیلم ساخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز مهدی مجتهدی مستندساز بنام ایرانی را در کنار خود داریم که در کنار مصطفی عقاد فیلم محمد رسول‌الله را تثبیت کرد.

به گزارش فارس، در پایان این آیین پس از تقدیر از متصدیان سینمای استان، فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی برای حاضران به نمایش درآمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار