خبرهای داغ:
در دیدار تعاون‌گران با فرماندار ویژه لارستان مطرح شد
فرماندار ویژه لارستان گفت: اگر تجربه تعاونی در کشور ما چندان موفق نبوده نباید حکم داد که تعاونی چیز بی‌فایده‌ای است بلکه باید اعتراف کرد که نتوانسته‌ایم الگوی تعاونی را به‌درستی در کشور خود اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۲۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  از لارستان، علی‌اکبر نجیب‌زاده امشب به مناسبت هفته تعاون با جمعی از تعاون‌گران لارستان دیدار کرد و در سخنانی اظهار داشت: در کشور ما و به‌ویژه در استان فارس و منطقه لارستان، تعاونی‌ها دوام و قوام کمتری دارند و این بیشتر به خاطر روحیات و فرهنگ ماست که بسیاری اهل فعالیت گروهی نیستیم و البته این مشکل با سخنرانی حل نمی‌شود.

وی بابیان اینکه مردم آگاه و هوشیارند و به سویی جلب می‌شوند که منفعت بیشتری در آن دیده باشند، افزود: با توصیه فرماندار و امام‌جمعه و دیگران نمی‌شود مردم را به سمت تعاونی‌ها سوق داد بلکه باید با نشان دادن چند تعاونی موفق، اعتماد آن‌ها را به این‌سو جلب کرد.

معاون استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور ازجمله مشکلات اقتصادی، به شیوه دستوری امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: به استناد شواهد و قراین این دولت با منطق و تدبیر بیشتری برای بهبود وضعیت تولید و فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کند و بدین ترتیب ما نیز به‌عنوان نماینده عالی دولت در منطقه، حاضر به هرگونه همکاری با فعالان اقتصادی ازجمله تعاون‌گران با توجه به ارائه طرح‌های دارای توجیه مناسب فنی و اقتصادی خواهیم بود.

نجیب‌زاده تعاونی‌ها را تقویت‌کننده سرمایه اجتماعی کشور دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم دنبال کمیت‌ها نباشیم و اگر به‌جای تشکیل ده‌ها تعاونی که پس از اندک زمانی راکد و غیرفعال شود، با انجام کارهای مطالعاتی قوی و با برنامه و حساب‌‌وکتاب، یک تعاونی موفق تشکیل دهیم بسیار باارزش‌تر خواهد بود.

در ابتدای این دیدار، سرپرست معاونت اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان گزارشی از وضعیت موجود و برنامه‌های آتی مجموعه خود ارائه داد.

عبدالمهدی قاسمی گفت: هم‌اکنون حدود 100 تعاونی فعال در این شهرستان وجود دارد که در شاخه‌های مختلف توزیعی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند. وی افزود: همچنین حدود 190 هزار نفر در لارستان عضو تعاونی‌ها هستند که از این میان نزدیک به 185 هزار نفر را اعضای تعاونی سهام عدالت تشکیل می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: به اعتقاد من کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری جامعه ما تعاون است اما شهرستان ما در زمینه مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های گروهی و دسته‌جمعی به‌ویژه در قالب سازمان‌یافته «تعاونی»، کاستی‌های بسیاری دارد و تقویت این حوزه در درجه نخست نیازمند فرهنگ‌سازی است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون و کار لارستان در پایان سخنانش اظهار داشت: شرکت تعاونی در هر زمینه اقتصادی می‌تواند تشکیل شود و فعالیت کند اما چیزی که در حال حاضر از اولویت بیشتری در سطح کشور، استان فارس و این شهرستان برخوردار شده تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی است که امید داریم با پیگیری فرماندار به‌عنوان یکی از اعضا هیئت مؤسس، هرچه زود‌تر این تعاونی به ثبت نهایی برسد.

قاسمی تصریح کرد: تعاونی توسعه و عمران شهرستانی، با عضویت حداقل پنج‌دهم درصد جمعیت شهرستان تشکیل می‌‌شود و در اولویت واگذاری پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد تا از این طریق ضمن مشارکت دادن مردم در توسعه و عمران شهرستان، سودی نیز عاید آن‌ها شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها