خبرهای داغ:
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان خبر داد
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان از برگزاری نخستین نشست طرح ملی کتابخوان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۱۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از لارستان، محمدمهدی معتمدیان بعدازظهر امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه نخستین نشست طرح ملی کتابخوان با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان حوزه کتاب در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این نشست، کتاب‌های خوانده‌شده پرمحتوا توسط حاضران و نخبگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، افزود: در نخستین نشست این طرح که امشب در سالن اندیشه دانشکده پرستاری لارستان برگزار می‌شود، 12 عنوان کتاب مطالعه شده در حوزه‌های مختلف به جامعه معرفی می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان از دیگر اهداف برگزاری این نشست سخن گفت و تصریح کرد: عمده‌ترین هدف ایجاد عادت به مطالعه برای افراد و اقشار جامعه در رده‌های مختلف سنی است.

این مسئول اضافه کرد: نشست‌های کتابخوانی، کتب‌های مفید و پرمحتوای مطالعه شده توسط افراد علاقه‌مند به کتابخوانی، برای اشتراک‌گذاری در سایت‌ها، مجامع علمی، حلقه‌های مطالعه و غیره معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ایجاد چنین نشست‌هایی، سعی می‌شود کتاب‌های کاربردی و عام‌پسند معرفی شوند، خاطرنشان کرد: ارتقا و توانمندسازی کتابداران از طریق نشست‌های کتابخوان می‌تواند ارتباط خوبی بین کتابخانه‌ها و مراجعه‌کنندگان برقرار کند.

معاون کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه برای معرفی یک کتاب خوب شاخصه‌هایی نیاز است، افزود: یک کتاب خوب، کتابی است که علاوه بر محتوا، نوع کاغذ، طرح جلد، نوع خط، ترجمه خوب، ویراستاری مناسب، اندازه کتاب و غیره دارای کیفیت باشد.

معتمدیان با برشمردن سیاست‌گذاری‌های تعیین شده برای اجرای طرح ملی کتابخوان، گفت: یکی از این سیاست‌ها، آشنایی عموم مردم با کتاب و نوع نگاه آن‌ها در فرهنگ مطالعه است.

وی با تأکید بر ادامه‌دار بودن نشست‌های کتابخوان در شهرستان لارستان، تصریح کرد: دومین نشست امسال 11 بهمن ماه برگزار می‌شود، اما براساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شده است از سال آینده این نشست به‌صورت ماهانه برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها