خبرهای داغ:
امام جمعه اقلید از عدم‌حمایت واقعی از تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان و تزریق نرم و تدریجی ربا در جامعه انتقاد و بر لزوم تلاش در ارتقای و ترویج اخلاق و آداب اسلامی در بازارهای کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۱۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بعدازظهر امروز در همایش تخصصی رؤسای ادارات صنعت و معدن و اتاق اصناف استان فارس که با حضور مدیرکل اداره صنعت و معدن فارس، رئیس اتاق اصناف این استان و مسئولان صنعت و معدن و اتاق اصناف شهرستان‌های فارس در سالن اجتماعات اتاق اصناف اقلید برگزار شد با تأکید بر افزایش احساس مسئولیت افراد در امور خرد و کلان کشور اظهار داشت: ترقی و تعالی مادی و معنوی بازار کشور باید هدف اصلی مسئولان و متصدیان آن باشد.

وی به نقش اصناف در معاملات، تجارت، بازرگانی و... اشاره و عنوان کرد: هیچ کاری بدون وحدت، دوراندیشی و درایت به نتیجه نمی‌رسد، ازاین‌رو مسئولان باید با دقت تمام جوانب را بررسی کرده و در راستای پیشرفت کشور بکوشند.

امام جمعه اقلید با اشاره به اهمیت ارتقای معنویت در بازار که مانع بروز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها می‌شود و با استناد به آیات و روایات اسلامی و قرآنی بیان داشت: کمک مادی و معنوی به بازار مانند جهاد در راه خداست.

طالبی بر تلاش متصدیان امر در عدم اجحاف و تعدی به حقوق مشتری تأکید کرد و آشنایی افراد به فنون تجارت و دانش اسلامی کسب‌وکار را خواستار شد و عنوان کرد: بی‌اطلاعی از قوانین و احکام شرعی معامله و تجارت زمینه بسیاری از گرفتاری‌های اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌کند.

وی بابیان اینکه شکر نعمت موجب فزونی آن می‌شود اجرای احکام اسلامی بازار را نوعی شکرگزاری خواند و بر عدم سختگیری، رعایت مشتری‌مداری، به‌کارگیری صبر و حوصله در تجارت، راست‌گویی و رعایت انصاف و مراعات حال بی‌بضاعت‌ها تأکید و تصریح کرد: کم‌فروشی و ربا و قسم دروغ آفت بازار بوده که به شکلی نرم ربا در جامعه در حال تزریق شدن است.

امام جمعه اقلید به زحمات و مشقت‌های کشاورزان در سرمای زمستان و گرمای تابستان اشاره و از عدم‌حمایت از تولیدکنندگان انتقاد کرد و گفت: حق واقعی تولیدکننده در کشور ادا نمی‌شود و چرا تولیدکنندگان نباید بهره حداکثری از زحمات خود داشته باشند.

طالبی در پایان سخنان خود با تأکید بر رعایت اخلاق و آداب اسلامی در بازار و جامعه خاطرنشان کرد: در کشور امن و زیر سایه نظامی زندگی می‌کنیم که هیچ کشوری به پای آن نمی‌رسد ازاین‌رو باید با همدلی و هم‌زبانی بکوشیم تا با رعایت قوانین ملی و مذهبی در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، صیانت از خون شهدا و حمایت از ولایت زمینه رشد و ترقی بیشتر ایران اسلامی را فراهم کنیم که در این راستا اقتصاد پویا، شفاف و روبه رشد نقش مؤثری دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها