خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مطرح کرد

رقابت ناسالم شهرستان‌های استان فارس در ایجاد صنایع مختلف‌

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس با تأکید بر لزوم ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان‌های این استان از رقابت ناسالم برخی از شهرستان‌ها در ایجاد صنایع مختلف بدون در نظر گرفتن منابع و ظرفیت‌های موجود انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۱۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  از اقلید، علی همتی بعدازظهر امروز در همایش تخصصی رؤسای اتاق اصناف و ادارات صنعت و معدن فارس که به میزبانی اتاق اصناف اقلید در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد با اشاره به وجود 3 میلیون صنف، نمایندگان اصناف استان فارس را یکی از فعال‌ترین و توانمند‌ترین نیروهای کشوری خواند و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که بر کشور حاکم است اصناف زیر فشار شدیدی قرار دارند که بخش عمده آن به رکود فضای اقتصادی کشور مربوط است.

وی ادامه داد: امید است تا در شرایطی که دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند از توافق هسته‌ای در راستای بهبود مشکلات تورمی و اقتصادی کشور استفاده کند وضعیت مناسب‌تری برای اصناف به وجود آید.

همتی با انتقاد از عدم وجود فروشگاه‌های بزرگ در بسیاری از شهر‌ها تصریح کرد: وجود فروشگاه بزرگ و گسترده که عمده مایحتاج مردم را عرضه کند موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌های ترافیکی و تردد و... می‌شود، ازاین‌رو به مسئولان و متصدیان توصیه می‌شود زمینه ایجاد چنین فروشگاه‌هایی در شهرستان‌ها فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس بر لزوم مساعدت در ترویج فرهنگ برخورد مناسب با مشتری، رعایت انصاف و اخلاق و احکام اسلامی و ارتقای کیفی خدمات تأکید کرد.

همتی از رقابت ناسالم شهرستان‌های استان فارس بدون درنظر گرفتن فرهنگ و قابلیت‌های موجود برای ایجاد صنایع مختلف انتقاد کرد و گفت: ایجاد و استفاده از صنایع مختلف شهرستان‌ها با دانش و درایت کافی و دوراندیشی می‌تواند زمینه پیشرفت بیشتری را فراهم کند.

این مسئول به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بی‌شمار و شرایط مساعد آب و هوایی اقلید اشاره و تصریح کرد: پیشرفت صنعتی امری پسندیده و مؤثر در رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال است اما نباید به قیمت نابودی منابع طبیعی و خدادادی صورت گیرد.

همتی بابیان اینکه باید با استفاده از علم، افکار، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود به دنبال پیشرفت باشیم نه اینکه موفقیت نسبی و موقت را به هر قیمتی به دست آوریم بیان داشت: اقلید می‌تواند در صنعت گردشگری رشد چشمگیری داشته باشد و ارزش افزوده‌ای برای نسل‌های آینده باشد.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس به تدبیر دولت در سخن صادقانه با مردم اشاره و بیان کرد: درخواست بسیاری از فرمانداران و مسئولان شهرستانی برای ایجاد صنایع مختلف در سطح مناطق، آسیب‌شناسی شده و با حوصله و درایت به آنان جواب داده می‌شود.

همتی به انتخابات اتحادیه‌های صنفی اشاره و بر آموزش کاندیدا‌ها تأکید کرد و از اصلاح قوانین نظام صنفی کشور خبر داد و افزود: مسئولان اصناف می‌توانند با انتقال و ارائه نظرات کار‌شناسی خود به مرکز استان در اجرای این اصلاحات نقش داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد سازمان در حوزه صنعت و معدن این استان، برخی از صنایع موجود در اقلید مانند کارخانه استیل و ساختمان‌های پیش‌ساخته و... را طرح‌های خوب و مناسبی خواند و بر مساعدت سازمان برای حل مشکلات این صنایع تأکید کرد.

همتی از راه‌اندازی صنعت فولاد در اقلید انتقاد کرد و بیان داشت: ای‌ کاش این طرح در اقلید تعریف نمی‌شد چرا که طرح‌های صنعتی باید کار‌شناسی شده و در مکانی که ظرفیت مناسب را داشته باشد اجرا شود اما باوجوداین، سعی می‌کنیم با مساعدت لازم اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت و معدن فارس در پایان سخنان خود به صنعت فرش اشاره و بر مساعدت و جدیت مسئولان در پیشرفت و حمایت از این صنعت با وجود مشکلات بخش کشاورزی و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی تأکید و بیان کرد: صنعت فرش دارای دستاوردهای خوب و ارزش افزوده مناسبی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار