خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: با فعالیت‌های خیری انجام شده فضای کتابخانه‌ای جنوب فارس نسبت به نقاط دیگر استان وضعیت بهتری دارد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۰۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سید محمدامین جعفری حسینی اظهار داشت: سیاست اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، توسعه‌ متوازن و هماهنگ در تمام مناطق و نواحی استان است.

وی افزود: اجرای کامل نهضت مطالعه‌ی مفید بر توسعه‌ی متوازن و هماهنگ مبانی و منابع کتاب‌خوانی و کتابخانه‌ای در تمام مناطق و نواحی شهری و روستایی استان استوار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن اشاره به سند چشم‌انداز 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که سرانه نسبتاً مطلوب کتابخانه‌ای را 8 مترمربع به ازای هر 100 نفر ترسیم می‌کند، ادامه داد: توسعه هماهنگ، پایدار و متوازن فضای کتابخانه‌ای و گسترش یکپارچه و هدفمند مؤلفه‌های کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید در تمام نقاط و مناطق شهری و روستایی استان فارس در دستور کار قرار دارد.

جعفری تصریح کرد: مدیریت بهینه و منطقی منابع مالی و انسانی و روابط هدفمند و نظام‌مند میان دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی و اجتماعی استان می‌تواند ضامن دستیابی به اهداف نهضت مطالعه مفید باشد.

وی با بیان این که تاکنون رشد و توسعه فضا و فعالیت‌های کتابخانه‌ای در همه نقاط استان متوازن نبوده، اضافه کرد: مراجع و مجاری تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حوزه‌های سیاست، فرهنگ و اجتماع باید با همدلی و همزبانی برای تدبیر و تدوین یک حرکت هماهنگ در این زمینه همت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس بیان کرد: در هر کدام از شهرستان‌ها که تدبیر مدیران ارشد و ارتباط بین دستگاهی، نمود بهتر و روشن‌تری یافته است، چشم‌اندازهای بهتری از توسعه‌ فضا و فعالیت‌های کتابخانه‌ای داشته‌ایم و در این میان، وسعت دید و همت فرمانداران و شهرداران نقش ویژه‌ای داشته است.

جعفری نقش مفید و سازنده خیرین و نیک‌اندیشان کتابخانه‌ساز را مورد تأکید قرار داد و افزود: به تحقیق و بدون تردید در هرکدام از مناطق استان که خیرین و نیک‌اندیشان پاک‌نهاد به یاری توسعه فضای کتابخانه‌ها آمده‌اند، حیات کتابخانه‌ها روشن‌تر بوده است و به همین دلیل فضای کتابخانه‌ای جنوب استان بسیار امیدوارکننده‌تر از سایر مناطق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر فضاهای کتابخانه‌ای جنوب استان، توسط خیرین نجیب آن مناطق تأمین‌شده و بیشتر خیرین فعال در حوزه کتابخانه سازی در جنوب استان زندگی می‌کنند و برای دیگران زندگی‌های بهتر را می‌آفرینند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ضمن ابراز امیدواری نسبت به استقبال خیرین سایر نقاط و مناطق استان از امر کتابخانه سازی، آمادگی کامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس را برای تسهیل و تسریع در روند نیت تا عمل خیرین و نیک‌اندیشان کتابخانه‌ساز اعلام کرد و گفت: در ماه‌های اخیر با مذاکرات و دیدارهای دل‌نشینی که با مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها داشته‌ایم، فرصت‌های بسیار خوب و مناسبی برای توسعه متوازن فضاها و فعالیت‌های کتابخانه‌ای یافته‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها