خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی لامرد خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی لامرد گفت: مصرف آب کشاورزی در لامرد را مدیریت خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۲۰۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

عبدالحمید همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج فارس، در لامرد اظهار داشت: با توجه به زنگ بحران آب در کشور با برنامه‌ریزی لازم و همکاری و همیاری کشاورزان لامرد، جهاد کشاورزی این شهرستان مصرف آب در کشاورزی را مدیریت کرده و در این زمینه قدم‌های مؤثری نیز برداشته ‌شده است.

وی افزود: در همین زمینه جلسات متعددی با حضور کارشناسان برگزار و اقدامات مفیدی اتخاذ شده که اجرای آبیاری‌های نوین، اعطای تسهیلات بلاعوض به کشاورزان برای اجرای این‌گونه طرح‌ها از جمله این اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال نیز بخشی از این اقدامات و فعالیت‌ها نتیجه داد و شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 10 طرح بودیم که عمده این طرح‌ها در زمینه آب و استفاده بهینه از این ماده حیاتی بود.

همتی ادامه داد: افتتاح کانال انتقال آب، تسطیح لیزری اراضی کشاورزی، جاده بین‌مزارع و مرمت و لایروبی قنات‌ها ازجمله طرح‌های افتتاحی اجرا شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی لامرد در هفته دولت امسال بود.

وی اضافه کرد: با اعتبار 10 هزار میلیون ریالی که در قالب تسهیلات 85 درصد بلاعوض در زمینه آبیاری نوین واگذار شده در زمینه مصرف آب در کشاورزی، صرفه‌جویی بهینه‌ای صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها