مدیر شرکت آب و فاضلاب ابرکوه گفت: در حالیکه متوسط هدر رفت آب در سیستم های شبکه توزیع آب کشور 20 درصد است ولی در ابرکوه این میزان، 13 الی 9/12 درصد می باشد که این نشان می دهد که شهرستان رتبه خوبی را در کشور داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۹۲
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن پورسید مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان در گفتگو با خبرنگار  سروابرکوه، ضمن اشاره به کاهش قابل توجه مصرف آب تابستان، توسط شهروندان ابرکوهی گفت: بعد از تبلیغات گسترده در استفاده بهینه از آب، مردم حمایت بیشتری کرده و مصرف بسیار پایینی در استان داشتیم.

پورسید افزود: ضمن اینکه وجود هوای مساعدی در تابستان امسال باعث شد که کولرهای منازل که مصرف روزانه آن 800 لیتر آب می باشد خاموش بوده، و این به کم مصرف بودن آب کمک کرده است.

وی مصرف شهروندان ابرکوه در تابستان امسال را از سرانه های خوب مصارف استان اعلام کرد و گفت: هر ابرکوهی، 220  لیتر آب در شبانه روز مصرف کرده است که این عدد نسبت به مصارف جهانی که در برخی کشورها 140 لیتر است  بالاست؛ اما در مقایسه داخلی با مشترک های خانگی در کشور رقم خوبی بوده است.

پورسید تصریح کرد: از طرفی امسال با توجه به اینکه 300 نفر مشترک، به مشترکین آب ابرکوه اضافه شده است اما مصرف ثابت بوده و افزایش نداشته است که جا دارد در اینجا از تمامی شهروندان ابرکوهی تشکر کنم.

بهترین راهکار کمتر مصرف کردن آب؛ استفاده از شیرهای اهرمی

مدیر شرکت آب و فاضلاب ابرکوه ضمن بیان اینکه معضل خشکسالی در ابرکوه هنوز هم وجود دارد بیان کرد: متاسفانه معضل خشکسالی برچاه های منابع تامین آب ابرکوه و چاه های انتقالی تاثیر داشته و چند حلقه از چاه ها با افت آب دهی برخورد کرده است که با تدابیر سازمان آب و فاضلاب استان و شهرستان توانستیم تابستان امسال تا نیمه شهریور را به سلامت پشت سر بگذاریم.

پورسید در پاسخ سئوال خبرنگار ما مبنی بر ارائه راهکارهای کم مصرف کردن آب گفت: متاسفانه برخی از همشهریان از آب در شستشوی آسفالت کوچه ها و وسیله های نقلیه خود استفاده می کنند که ضرورتی ندارد و باید در این نحوه مصرف تجدید نظر کنند.

وی افزود: بهترین راهکار برای کمتر مصرف کردن آب استفاده از شیرهای اهرمی به جای شیرهای قدیم است که مصرف را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

هدر رفتن آب در ابرکوه کمتر از ميانگين کشوری

پورسید متوسط میزان هدر رفت آب در سیستم های شبکه توزیع ابرکوه را 13 درصد اعلام کرد و گفت: در حالیکه متوسط هدر رفت آب در سیستم های شبکه توزیع آب کشور 20 درصد است ولی در ابرکوه این میزان، 13 الی 9/12 درصد می باشد که این نشان می دهد که شهرستان رتبه خوبی را در کشور داشته است.

وی به پروژه فاضلاب ابرکوه اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای حفاظت از آب در حال انجام است، در واقع آبی که از فاضلاب ها بدست می آید در صنعت، کشاورزی و فضای سبز ... استفاده می شود.

این مقام مسئول به دلایل طولانی شدن اجرای پروژه فاضلاب ابرکوه اشاره کرد و گفت: به دو دلیل این پروژه سخت بر بوده است، یکی سنگی بودن زمین ابرکوه و دوم اینکه لوله ها باید در عمق پایین و بر اساس شیب و نقشه برداری کار شود و این باعث شد ساخت و اتمام این پروژه طولانی شود.

پورسید در پایان از مردم خواست که صبورانه اداره آب و فاضلاب شهرستان را تا اتمام این پروژه یاری کنند.

ارسال نظرات