فرمانده سپاه ساوه:

مصرف بهینه منابع، یکی از راههای مقابله با تهدیدات دشمن است.

سرهنگ پاسدار مجید احمدجعفری گفت: با توجه به تهدیدات متنوع دشمن بر علیه انقلاب اسلامی باید اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه منابع را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۲۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

وی اظهار کرد: در طول عمر انقلاب تا کنون شاهد جنگ تحمیلی، اقتصادی، فرهنگی و تحریم بودیم که با هدایت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توانستیم مسیر خود را طی کنیم.

سرهنگ احمدجعفری در همایش نقش خانواده در مصرف بهینه برق افزود: اصلاح الگوی مصرف شعار سال 1388 است که بعد از آن شعارهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همچون منظومه ای از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است كه می تواند حركت عمومی كشور را در زمينه‌ های مختلف ساماندهی كند.

 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی بیان کرد: 12 اصل مرتبط با الزمات اقتصاد مقاومتی بیان شده است که 6 اصل فرهنگی است: 1- تقویت فرهنگ کار و تولید 2- حمایت از تولید ملی 3- اصلاح الگوی مصرف 4- استفاده از تمام ظرفیت کشور 5- تقویت روح خودباوری و خوداتکایی 6- مردمی کردن اقتصاد

فرمانده ناحیه سپاه ساوه افزود: در بحث اصلاح الگوی مصرف در آموزه های دینی تاکید بسیاری  شده است و باید برای صرفه جویی در مصرف انرزی برنامه ریزی شود.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: در استفاده درست از رسانه هایی مانند شبکه های اجتماعی و ماهواره نیز باید فرهنگ سازی شود تا پس از گذشت چند سال شاهد نابهنجاری نباشیم.

در این همایش سودابه پاکنژاد٬ کارشناس ارشد دفتر مدیریت مصرف شرکت توانير نیز به نقش بانوان در مصرف بهینه برق پرداخت.

وی اظهار کرد: در انتخاب هر یک از وسایل برقی و نحوه استفاده از آن ها باید دقت کرد زیرا استفاده از کولر گازی غیر استاندارد موجب مصرف بیشتر برق می شود.

پاکنژاد با اشاره به سهم بیشتر بخش خانگی در ساعات پيك بار  عنوان کرد: با اعمال راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق در منزل، می توان ضمن کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط زیست و حتی به سلامت نسل های آینده کشورمان کوشا بود.

وی افزود: سه "چ" را باید دانست 1- چگونه مصرف کنیم 2- چه اندازه مصرف کنیم 3- چه وقت مصرف کنیم همانطور که بانوان در مصرف زعفران دقت دارند باید این را بدانیم که برق از زعفران هم باارزش تر است پس بیشتر در مصرف آن مراقبت کنیم.

ارسال نظرات