خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: بحران افت آب‌های زیرزمینی در قزوین جدی است، قابل برگشت نبوده و به افت زمین منجر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۹۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حمید قزوینی ظهر امروز در جلسه شورای اقتصادی استان قزوین که با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع کاهش آب سفره‌های زیرزمینی قزوین، این مسئله را یک بحران عنوان و اظهار داشت:‌ آب سفره‌های زیرزمینی در استان قزوین بیش از 40 متر افت کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در 30 سال گذشته هر سال 20 سانتیمتر از آب سفره‌های زیرزمینی قزوین کاهش یافته است، اما در 20 سال اخیر سالانه یک متر و نیم افت آب سفره‌های زیرزمینی قزوین را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه قزوین عنوان کرد: دشت قزوین امروز شرایط سختی دارد و این مسئله تولیدات کشاورزی در استان با مشکل مواجه کرده است.

قزوینی اضافه کرد: افت و فرونشست تمام سازه‌های استان از جمله نیروگاه شهید رجایی و دیگر تأسیسات زیربنایی از جمله خطرهایی است که با کاهش آب‌ سفره‌های زیرزمینی در قزوین متوجه استان می‌شود.

این مسئول با اشاره به حفاظت کیفی آب تأکید کرد: افت آب‌های زیرزمینی زیان دیگری نیز دارد که کاهش کیفیت آب است و می‌تواند برای سلامتی مردم استان خطرساز باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه قزوین در ادامه با بیان اینکه 76 درصد آب استان از آب‌های سفره‌های زیرزمینی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این آب به‌رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که برای فرهنگ‌سازی در این حوزه و بهره‌مندی مطلوب از آن اقدام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب هزار تا هزار و 500 تومان است. درحالی که برای مشترکان بهره‌مندی از آب کم‌تر از 400 تومان هزینه دارد که باید با فرهنگ‌سازی و توجیه این مطالب نسبت به کاهش مصرف آب در استان اقدام کرد.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها