رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی گفت: به غیر از پودر رخشویی، کالایی تحت لیسانس برند‌های خارجی در ایران تولید نمی‌‌شود اما با رفع تحریم‌ها سیلی از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران سرازیر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۷۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا بوترابی  با اعلام این مطلب افزود : تا به امروز هیچ گونه ابلاغیه یا دستورالعمل جدیدی در ارتباط با مقابله با کالای قاچاق به دست ما نرسیده است و مواردی نیز که در این خصوص مطرح می‌شود تنها در رسانه ها خوانده‌ام.

وی خاطر نشان‌کرد:  به طور معمول 70 درصد از لوازم آرایشی ورودی به ایران به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود و اقداماتی که ما در این خصوص انجام داده‌ایم راه به جایی نبرده است به طوری که در صورت برخورد با یک منطقه عرضه کننده کالای قاچاق این محصول سر از جای دیگری درمی‌آورد و  به دلیل اینکه قیمت پایین تری دارد به راحتی به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات ایران  ادامه داد:  برای مبارزه با کالای قاچاق باید از مبدا جلوی آن را گرفت و گرنه بعد از ورود به کشور امکان جمع آوری آن وجود ندارد به طوری که در حال حاضر علاوه بر لوازم آرایشی بهداشتی کالاهای حجیم‌تری مانند یخچال سایدبای ساید نیز به ایران می‌آید.

وی اظهار داشت:  تعرفه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در حال حاضر 26 درصد است و تنها با کاهش این رقم می‌توان از واردات قاچاق کالا به کشور کاست و واردات آن را قانونی کرد.

بوترابی تاکید کرد: تحریم‌هایی که علیه ایران بوده است باعث شده که در سال‌های گذشته صنایع آرایشی و بهداشتی ما از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند نباشد اما با برداشته شدن تحریم‌ها سرمایه گذاران زیادی از کشور‌های دارای صاحبان برند لوازم آرایشی و بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید محصول به ایران می‌آیند کما اینکه قبل از اعمال تحریم‌ها نیز چند شرکت معروف خارجی به ایران برای سرمایه گذاری آمدند اما به دلیل اعمال تحریم‌ها فعالیت آنها نیمه کاره رها شد.

سیل ورود برند‌های لوازم آرایشی با  لغو تحریم‌ها
وی با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها سیلی از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی برای سرمایه گذاری به ایران می‌آیند، بیان داشت:  ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی درخاورمیانه و هفتمین در جهان است که با رفع تحریم‌ها تمایل زیادی برای ورود سرمایه گذاران خارجی‌ها  به کشور ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: بازار لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در حال حاضر راکد است و مردم توقع کاهش قیمت این محصولات را دارند اما با توجه به اینکه قیمت دلار افزایش یافته است امکان کاهش قیمت وجود ندارد. هرچند که امکان افزایش قیمت این محصول نیز وجود ندارد.

ارسال نظرات