عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: با وجود خشکسالی و کمبود آب در ایران گلخانه‌ها می‌توانند مسبب توسعه بخش کشاورزی و پرورش میوه‌های ارگانیک با کیفیت بالا شوند.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۶۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت‌الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر استانداردسازی گلخانه‌ها در افزایش محصول و کاهش انرژی اظهار داشت: در واقع تأسیس گلخانه‌ها در بهره‌وری و راندمان آبیاری، کنترل آفات و بیماری‌ها و کیفیت محصول تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: با وجود خشکسالی و کمبود آب در ایران گلخانه‌ها می‌توانند مسبب توسعه بخش کشاورزی، پرورش میوه‌های ارگانیک با کیفیت بالا و افزایش مقدار محصول در واحد سطح شوند.

میرمراد زهی در ادامه بیان کرد: دولت در این زمینه تسهیلاتی را در نظر گرفته در حالی که ما انتظار داریم که یارانه‌ای که برای کشاورزی در نظر گرفته شده به تولیدکنندگان پرداخت شود زیرا اکثر تولیدکنندگان در تأمین نهاده‌ها و هزینه‌های اولیه کشاورزی مشکلاتی دارند که با استمرار سرمایه‌گذاری و توجه دولت به تولیدکنندگان این بخش متحول خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: محصولات گلخانه‌ای همانند سبزی و صیفی‌جات به آب و کود کمتری نیاز دارد به گونه‌ای که مبارزه مکانیکی و کنترل آفات بر کیفیت محصول تأثیرگذار خواهد بود.
ارسال نظرات