درخواست پاکستان از ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش برق‌آبی

رئیس اتاق بازرگانی ایالت خیبر پختونخوا پاکستان با دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید نیروی برق‌آبی و بخش‌های بالقوه کشورش گفت: واردات برق از ایران به صنعتی شدن پاکستان کمک فزاینده‌ای خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۰۰۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال، سرپرست سرکنسولگری ایران در پیشاور گفت: کشورش تمام اقدامات ممکن برای رفع موانع تجارت دوجانبه ایران و پاکستان را انجام خواهد داد.

سید همایون امیرخلیلی در نشستی با فواد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایالت خیبر پختونخوا گفت: «ما می‌خواهیم روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان تقویت شود.»

امیرخلیلی همچنین از شرکت‌های پاکستانی برای سرمایه‌گذاری در ایران و بهره بردن از شرایط سرمایه‌گذاری در کشورش دعوت کرد. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع خیبر پختونخوا ابراز امیدواری کرد تا پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان پس از برداشته شدن تحریم‌ها تکمیل شود.

 فوآد اسحاق گفت: واردات برق از ایران به صنعتی شدن پاکستان کمک فزاینده‌ای خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و پاکستان اقتصاد کشورش را بهبود خواهد بخشید.

در جریان این نشست توافق شد تا تلاش‌های مشترکی برای افزایش مبادلات تجاری و تبادل هیئت‌ها و محققان تجاری میان دو کشور برادر مسلمان صورت گیرد.

اسحاق گفت: در مقایسه با حجم مبادلات میان افغانستان و پاکستان، حجم مبادلات دوجانبه میان ایران و پاکستان بسیار کمتر است. تلاش‌های جدی برای برداشتن موانع باید صورت گیرد.

فوآد اسحاق ادامه داد: تجار دو کشور منافع بسیاری از تقویت روابط تجاری دوجانبه کسب خواهند کرد و بخش خصوصی می‌تواند نقش خوبی در این زمینه ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نمایشگاه تجاری مشترک و تبادل هیئت‌های تجاری برای نزدیک‌تر شدن دو کشور و تقویت اقتصادهایشان، از سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید نیروی برق‌آبی و بخش‌های بالقوه در پاکستان دعوت کرد.

امیر خلیلی ضمن قبول پیشنهادهای اسحاق گفت: کشورش گام‌های لازم برای رفع موانع تجارت ایران و پاکستان را برخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار