رئیس جمهور اتریش گفت: می‌خواهیم یک ساختمان اقتصادی بسیار مجهز با ایران بنا کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۴۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، «هانس فیشر» امروز در نشست تجاری ایران و اتریش با تاکید بر مزیت‌های دو کشور برای توسعه و گسترش روابط، گفت: همه تمایل دارند تا میان ایران و اتریش روابط دوستانه و صلح جویانه ای برقرار باشد و ما یقین داریم که اقتصاد می تواند این روابط را به بهترین شکل برقرار سازد.

رئیس جمهور اتریش افزود: روابط خوب اقتصادی و سیاسی اگرچه در ظاهر یکسان نیستند ولی بسیار به هم نزدیک بوده و روابط سیاسی همکاری‌های اقتصادی را بهبود می بخشد و روابط خوب اقتصادی نیز می تواند تحرکی برای درک سیاسی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: اکنون که هر دو طرف تمایل دارند تا مشکلات را به صورت مسالمت آمیز و با گفتگو حل کنند، زمان آن رسیده که همکاری‌ها علمی، فرهنگی و اقتصادی خود را گسترش دهیم و این زمانی است که می توان گفت شرایط برای همکاری مهیا است.

فیشر افزود: البته در مقاطعی روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور با دشواری‌های بسیار مواجه بود و باد تندی بر این روابط شروع به وزیدن گرفت در حالی که هم اکنون این باد تند به یک نسیم ملایم و مطبوع برای بهبود وضعیت دو کشور تبدیل شده و طرح سیاسی که بر این اساس تدوین شده است، خود می تواند زمینه ساز یک همکاری مناسب میان دو کشور باشد.

وی ادامه داد: در این راستا، طرح سیاسی تدوین شده است که بسیاری از مشکلات را حل می کند و توافق وین هم توانست اعتمادسازی مناسبی را در این راستا انجام دهد.

رئیس جمهور اتریش ادامه داد: هیاتی که هم اکنون از تجار و فعالان اقتصادی اتریش به ایران آمده، طیف وسیعی از شرکت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی را تشکیل می دهد و دولت اتریش نیز به صورت تمام قد از این همکاری مشترک حمایت می نماید.

وی با بیان اینکه دولت این کشور متشکل از دو حزب کاملا ائتلافی است که کاملا بر این باور هستند که می توانند با ایران یک ساختمان اقتصادی بسیار مجهز را بنا کنند که مورد حمایت کل دولت اتریش است و بنابر این انتظار می رود در ماه‌های آینده بتواند نتایج بسیار مثبتی را از این بنای اقتصادی شاهد باشیم.

ارسال نظرات