خبرهای داغ:
بمناسبت هفته ازدواج؛

مراسم عقد زوج‌های جوان در کنار شهدای گمنام همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج مراسم عقد زوج‌های جوان در کنار مزار شهدای گمنام در محل پارک مردم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۸۷۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اسداله ربانی‌مهر اظهار داشت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج مراسم عقد زوج‌های جوان در کنار مزار شهدای گمنام در محل پارک مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه توجه جامعه به سبک زندگی اسلامی، پاکی سیره شهدا و پرهیز از تجملات و تشریفات ازدواج جوانان است که متاسفانه به یک معضل در جامعه تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: از زمانی که ازدواج را در تالارهای مجلل با تشریفات زیاد برگزار کردیم، فرهنگ اسراف در جامعه ترویج شد و ازدواج برای جوانان را مشکل کرد تا جایی که بسیاری از جوانان به علت همین مشکلات تمایل زیادی به ازدواج ندارند و همین باعث شد که سن ازدواج در جامعه بالا برود و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه باعث افزایش گناه، کم شدن نشاط زندگی و فرزندآوری پایین شده است.

وی ادامه داد: شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان تاکید بسیار زیادی بر سادگی، پاکی و عدم توجه به زخارف دنیا داشته‌اند اما امروز با فاصله گرفتن از سبک زندگی شهدا شاهد مسابقه اسراف و چشم‌وهمچشمی در جامعه هستیم که این شایسته جامعه اسلامی نیست.

ربانی‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی مسایل فرهنگی است و اگر می‌خواهیم مشکل ازدواج جوانان حل شود، باید اول اشتغال و سپس فرهنگسازی ازدواج آسان از سوی دستگاههای فرهنگی کشور مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات