نرخ تولید صنعتی در ترکیه طی ماه‌های گذشته با کاهش شدید مواجه شده و کارشناسان این مسئله را نشان از کاهش قابل توجه رشد اقتصادی این کشور می‌دانند.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۵۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
به گزارش  خبرگزاری بسیج، به نقل از حریت، نرخ تولید صنعتی در ترکیه طی یک سال گذشته و نسبت به 8 سپتامبر سال 2014 تنها 0.3 درصد رشد داشته است که بسیار پایین تر از 3.4 درصد هدفگذاری شده برای این شاخص از سوی دولت این کشور است.

از سوی دیگر بر اساس آمارهای فصلی و ماهانه دفتر آمار ترکیه، شاخص تولید صنعتی در این کشور با کاهش قابل توجه 1.5 درصدی مواجه شده است.

آمارهای ارائه شده گمانه زنی ها نسبت به تضعیف شاخص‌های اقتصادی این کشور را تقویت می کند.

بنا به گفته معمر کومورسوقلو، کارشناس اقتصادی سرمایه گذاری، این کاهش غیر منتظره در تولید صنعتی ترکیه این دیدگاه را که شاخص های فعالیت های اقتصادی در سه ماهه دوم سال جاری در حال تضعیف هستند را تقویت می کند.

شرایط مشابهی نیز برای دیگر  شاخص های اقتصادی ترکیه روی داده است به گونه ای که شاخص اطمینان مصرف کنندگان در این کشور به پایین ترین میزان خود در 6 سال گذشته رسیده است و همچنین کاهش شاخص خرید مدیران این کشور نیز نشان دهنده افت قابل توجه فعالیت بخش خصوصی در این کشور در ماه آگوست است.

آمارهای مرتبط با رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه در روز 10 سپتامبر منتشر خواهد شد که بر اساس نظر سنجی رویترز از 18 کارشناس اقتصادی بر اساس پیش‌بینی‌ها این شاخص 3.45 درصد در سه ماهه دوم سال جاری در این کشور رشد داشته است که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی پایین‌تر است.

در این نظر سنجی همچنین کارشناسان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را حدود 2.9 درصد پیش بینی کرده اند که بیش از 1 درصد نسبت به میزان 4 درصد مورد انتظار و پیش بینی شده از سوی دولت این کشور پایین تر است.

ارسال نظرات