در سی و چهارمین جلسه هیئت‌امنا صورت گرفت
در سی و چهارمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه شاهد با حضور حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و قائم‌مقام هیئت‌امنای دانشگاه شاهد و سردار انصاری قائم مقام بنیاد بودجه تفصیلی سال ۹۴ دانشگاه تصویب شد.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۲۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش بسیج، سی و چهارمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه شاهد روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و قائم‌مقام هیئت‌امنای دانشگاه شاهد، سردار محسن انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضو هیئت‌امنای دانشگاه شاهد، کامیار ثقفی رئیس دانشگاه شاهد و دبیر هیئت‌امنای این دانشگاه و نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این جلسه بابیان اینکه این سومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه شاهد است که در دولت یازدهم برگزار می‌شود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت دانشگاه و دانشگاهیان در دولت یازدهم است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه شاهد با سایر دانشگاه‌ها تفاوت دارد، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی است که تشکیل و مشروعیت آن به‌فرمان امام خمینی (ره) بوده و امروز نیز این جریان زیر سایه ولی‌فقیه ادامه دارد. امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این سازمان را نهادی مقدس و افضل نهادها دانسته‌اند و امروز اگر سرافرازی و موفقیتی در کشورمان است، بی‌شک سرچشمه آن شهادت است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: دانشگاه محیطی مقدس است، چون محل علم و آموزش است و دانشگاهی که وابسته به بنیاد است نیز باید افضلیتی بین سایر دانشگاه‌ها داشته باشد، پس باید همواره کوشش و فعالیت دانشگاه شاهد سرآمد شدن بین همه دانشگاه‌ها باشد. باید به‌گونه‌ای فعالیت شود که دانشگاه شاهد امتیازات زیادی داشته باشد و یقیناً بخش مهمی از زحمات این راه بر دوش رئیس این دانشگاه، مسئولان اجرایی و هیئت‌امنای دانشگاه شاهد است.

در این جلسه، «دستورات جلسه» مورد بررسی قرار گرفت و «اصلاحیه بودجه تفصیلی سال 93 دانشگاه»، «بودجه تفصیلی سال 94 دانشگاه» و «بودجه تفصیلی سال 94 مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه» به تصویب رسید. همچنین بر اساس دستور پنجم این جلسه، گزارش حسابرس مستقل دانشگاه برای سال‌های مالی 90، 91 و 92 قرائت شد و بر اساس دستور ششم، حسابرس دانشگاه برای سال‌های مالی 94 و 95 تعیین شد.

بر اساس دستور هفتم نیز پست‌های سازمانی موردنیاز درمانگاه شبانه‌روزی پردیس دانشگاه مصوب و طبق دستور بعدی جلسه «میزان شهریه تحصیلی  برخی گروه‌های دانشجویی که مکلف به پرداخت شهریه هستند» تعیین شد. همچنین طبق دستورات بعدی این جلسه نیز به ترتیب «تعیین سقف حمایت‌های مالی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه برای استفاده از فرصت مطالعاتی»، «اعطای مهلت برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت‌علمی پیمانی به رسمی آزمایشی»، «تعیین میزان ساعات موظف تدریس اعضای هیئت‌علمی دارای پست اجرایی»، «تقاضای تمدید مأموریت تحصیلی و مرخصی بدون حقوق تعدادی از اعضای هیئت‌علمی مأمور به تحصیل» و «شیوه‌نامه تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه» به تصویب رسیدند.

ارسال نظرات