طی حکمی از سوی احمد واعظی
سومین دوره جشنواره شعر اشراق به همت انجمن شعر طلاب کشور و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی شعر، تبیین جایگاه دین و اعتقادات در شعر در دی ماه امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۱۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در طی حکمی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله  حسینی را به عنوان دبیر سومین دوره جشنواره شعر اشراق منصوب نمود.

در این حکم آمده است: «شعر همواره و در طی اعصار و قرون، از مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و درخشان‌ترین هنرها در تمام جوامع بشری به ویژه سرزمین ادب پرور و هنرخیز ایران زمین بوده است.بدون شک نقش و جایگاه والای شعر در ترویج و اشاعه معارف الهی و عقیدتی نقشی بی‌بدیل، پویا و ستودنی است.

از آنجا که شعر از دیرباز در میان حوزویان و عالمان دین، جایگاهی رفیع و متعالی داشته است و با توجه به برگزاری موفق و ستودنی دو دوره جشنواره‌ی سراسری شعر اشراق به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه قم، امید آن می‌رود که گام سوم همچون گذشته با صلابت و استوار برداشته شود و مسیر شکوفایی هرچه بیشتر شعر حوزه‌های علمیه را هموارتر نماید.

اینک با توجه به تجربه‌های ارزشمند حضرتعالی در عرصه‌ی شعر طلاب که خود از پیشگامان این حرکت ارزشمند بوده‌اید، به پیشنهاد رئیس مرکز فرهنگی هنری و رئیس جشنواره به عنوان «دبیر سومین جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه‌ی طلاب و فضلاء حوزه‌های علمیه سراسر کشور » منصوب می‌شوید.

امید است که با استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های گذشته، و با ایجاد همگرایی در میان دستگاه‌ها و نهادهای همسو شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرخنده باشیم».
حجت الاسلام سیدعبدالله حسینی در سال 1343 در مشهد به دنیا آمده است. از سال 1356 در حوزه علمیه مشهد مشغول تحصیل شد. در 15 سالگی اصول دین را به نظم درآورد و این علاقمندی را با به نظم درآوردن مسایل منطقی (مثل اشکال اربعه و کلیات خمس) ادامه داد. در سال 1363 تحصیلات خود در دانشگاه علوم اسلامی رضوی را ادامه داد و کفایتین را به پایان رساند. وی اولین شعر جدی خود را در خراسان سرود و با شرکت در اولین همایش سراسری شعر دانشجویان که طلاب نیز در آن شرکت داشتند به جمع شاعران انقلاب پیوست. سیدعبدالله حسینی، شاعر روحانی نام آشنایی است که می‌توان گفت یکی از پرچمداران شعر حوزه در بعد از انقلاب است. او در گردآوری مجموعه شعرهای طلاب همکاری و اهتمام جدی ورزیده است. این شاعر طلبه پیراهن امام خمینی را نیز بخاطر شعرخوانی خود صله گرفته است. حسینی، برای چندین سال متمادی به عنوان مدیر مرکز اسلامی المصطفی در آفریقای جنوبی به تبلیغ و تدریس اشتغال داشت.

خاطر نشان می شود سومین دوره جشنواره شعر اشراق به همت انجمن شعر طلاب کشور و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی شعر، تبیین جایگاه دین و اعتقادات در شعر، اعتلای ارزش های انسانی در پرتو شعر، ارتقاء سطح کیفی و کمی شعر طلاب، کشف استعدادهای خلاق در طلاب و تجلیل و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر در دی ماه امسال برگزار می شود.

ارسال نظرات