دوره های طرح یاوران ولایت دانش آموزی جرقه‌ای است که در ذهن دانش‌آموز چراغ راه آینده را روشن کرده و او با برافروختن هرچه بیشتر این چراغ راه روشنی را طی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۰۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

خبرگزاری بسیج گفتگوی صمیمی با مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر آقای مهراب کیانی در خصوص برگزاری دوره های طرح یاوران ولایت را انجام داده که در زیر به آن اشاره می شود:

دوره های طرح یاوران ولایت چه نقشی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد؟

در دوره یاوران ولایت دانش آموز با برخی از آموزه های دینی آشنا می شود و در فضای معنوی تجربه های زیبایی از کار جمعی در محیطی اسلامی را تجربه می کند و در کنار روحانیون آموزش های مذهبی را یاد گرفته تا در آینده جامعه عمل بپوشانند. طرح یاوران ولایت بخش پررنگی از بدنه فعال بسیج دانش آموزی را تحت پوشش قرار می دهد و این نوجوانان فعال و انقلابی منادیان فرهنگ اسلامی در فضای مدرسه خواهند بود.

نیاز امروز دانش آموزان بعنوان فرمانده های واحدهای مقاومت بسیج در دوره‌ی طرح ولایت چیست؟

نیاز اصلی دانش آموزان آشنایی با آرمانهای انقلاب اسلامی و چگونگی نقش آفرینی در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی است دانش آموز پیشگام باید به عنوان فرمانده واحد با چگونگی فعالیت جمعی و مدیریت بسیجی آشنا شود و بداند چگونه می‌توان با خلقی نیکو فرهنگ انقلاب اسلامی را در مدارس گسترش داد.

فرمانده واحد باید الگوی یک مسلمان منتظر در مدرسه باشد و راه و رسم زندگی جمعی را خوب یا بگیرد و با الگو گیری از شهدا فرمانده ای واحدها را داشته باشد.

هدف از برگزاری دوره های طرح ولایت چیست؟

هدف اصلی برگزاری دورهای یاوران ولایت تربیت فرمانده‌هان و مدیران واحدهای انقلاب اسلامی است دانش آموزانی در طراز انقلاب اسلامی که بتوانند در آینده با تحصیلات عالیه و اخلاق اسلامی و معنوی مدیران آینده جامعه اسلامی باشند و منادی فرهنگ ایثار و شهادت شوند.

این دوره ها  به چه میزان در دانش آموزان تأثیر گذار است؟

میزان تأثیر این دورها به شکلی است که وقتی این دانش آموزان وارد مدارس می‌شوند می‌دانند چگونه فعالیت کنند و کار فرهنگی را انجام دهند این دوره ها جرقه‌ای است که در ذهن دانش‌آموز چراغ راه آینده را روشن کرده و او با برافروختن هرچه بیشتر این چراغ راه روشنی را طی می‌کند دانش آموز در این دوره های اسلامی است که در فضایی فرهنگی با شعار اسلامی و انقلابی آشنا می شود و عشق و شور دینی و میهنی را تجربه می کند و می تواند خود را برای کارهایی بزرگ آماده کند. دانش آموز بسیجی در این دوره ها متوجه می شود که او مهم است و می تواند نقش آفرین کارهایی بزرگ باشد.

ارسال نظرات