رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر خبر داد؛
در راستای حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی، از سال گذشته تاکنون حدود هزار جلد کتاب نویسندگان شهرستان اشکذر توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری‌شده است.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۴۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر، با اعلام این خبر افزود: لازم است نویسندگانی که اقدام به چاپ کتاب در سطح شهرستان نموده‌اند ده نسخه از کتاب خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل نمایند.

 

هادی ملانوری افزود:کتاب‌هایی را که مورد حمایت قرار می گیرند دارای شرایط، چاپ اول و بر اساس شناسنامه کتاب بیش از یک سال از تاریخ انتشار آن نگذشته باشد دانست و ادامه داد: ناشر کتاب نیز باید دارای پروانه نشر معتبر باشد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های حمایت از نویسندگان و ایجاد انگیزه برگزاری جلسات نقد کتاب است که لازم است با مشارکت دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی در سطح شهرستان صورت گیرد.

ملانوری اهم اقدامات در حوزه کتاب‌خوانی در سال برپایی بیش از ۱۵ نمایشگاه کتاب در سطح روستا و محلات، برگزاری جلسات معرفی کتاب توسط فعالان فرهنگی شهرستان، تقدیر از فعالان این حوزه در جلسات انجمن کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در سطح تعدادی از مساجد، خرید حدود هزار جلد از کتب نویسندگان بومی شهرستان، اخذ مجوز راه‌اندازی پنج کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اهدای بیش از ۳۰ میلیون ریال کتاب به مدارس و مراکز فعال فرهنگی برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکذر از کسانی که در حوزه کتاب‌خوانی توانمند و صاحب‌نظر هستند خواست تا در طراحی و اجرای برنامه‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی یاری دهند.

ارسال نظرات