استاندار یزد گفت: آشنایی با کتاب نهج‌البلاغه به عنوان یکی از کتاب‌های ارزشمند و دینی مسلمانان و شیعیان، آشنایی با مبانی و اصول جهان تشیع است.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید محمد میرمحمدی، ظهر امروز در دیدار با اعضای نهج‌البلاغه استان و برگزار کنندگان هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه به میزبانی یزد اظهار داشت: تاسیس بنیاد نهج‌البلاغه که مدت یک سال از فعالیت خود را آغاز کرده، از اقدامات ارزشمندی است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که بنیاد نهج‌البلاغه استان علاوه بر برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها در دستور کار خود قرار داده، بحث تعلیم و آموزش دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که این می‌تواند در توسعه و فرهنگ ترویج فرهنگ شیعه در جامعه موثر باشد.

استاندار یزد ادامه داد: تمام ویژگی‌های یک انسان کامل به لحاظ اخلاقی و رفتاری که می‌تواند در بشر به عنوان خلیفه الهی نهفته باشد، در وجود حضرت علی (ع) پنهان بود و حضرت امیرالمومنین (ع)، بی‌شک یک انسان جامع و کامل بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما باید در نوع مدیریت، شیوه حکومت، رفتار با مردم و سبک زندگی، سیره ائمه اطهار (ع) و حضرت علی (ع) را برای خود الگو قرار دهیم، چراکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در زمینه‌های مختلف زندگی برای ما الگوهای کاملی هستند.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کتاب نهج‌البلاغه تنها یک کتاب دعا و مذهبی برای مسلمانان و شیعیان نیست، اظهار داشت: تمام درس‌های اصلی و اساسی زندگی ما در نهج‌البلاغه نهفته است و نخستین نیاز جامعه امروز این است که این درس‌ها و مبانی ارزشمند به مردم معرفی و برای آنها تدوین شود.

استاندار یزد همچنین به برگزاری هفدهمین کنگره نهج‌البلاغه در سطح بین‌المللی به میزبانی استان یزد اشاره کرد و افزود: باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که این کنگره در شأن شخصیت حضرت علی (ع) و استان دارالعباده یزد به شکل آبرومند و تاثیرگذار باشد.

در ابتدای این نشست، اعضای بنیاد نهج‌البلاغه استان و اعضای کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، گزارشی از روند اجرایی این کنگره را به استاندار یزد ارائه کردند.

گفتنی است، هفدهمین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه به همت شهرداری یزد و با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه استان با عنوان «مدیریت، حکومت تعالی‌گرا و حق‌مدار علوی» در 9 محور و با حضور صاحب‌نظران بین‌المللی در نیمه اول مهرماه سال جاری به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات