خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به ضرورت تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات گفت: متأسفانه برخی از ادارات در تشکیل این شورا کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کامران کریمی در پنجمین جلسه ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از فرایض اصلی دین اسلام است که در قرآن و روایات متعددی به انجام این واجب الهی تأکید شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بعضی از منکراتی وجود دارد که متأسفانه ناشی از کوتاهی بعضی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان است و انتظار می‌رود که همه نهادها بر اساس قانون به وظایف خود در مورد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند افزود: یکی از منکراتی که در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد استفاده از تصاویر و نام‌های غیرمتعارف بر درب بعضی از مغازه‌ها است که این اسامی و تصاویر در شأن مردم انقلابی نهاوند نیست.

وی گفت: برای رفع این مشکل مقررشده است که اتحادیه اصناف شهرستان نهاوند با همکاری نیروی انتظامی و اداره ارشاد شهرستان نسبت به احصاء اسامی معمول و دادن مجوز به واحدهای صنفی و برخورد با واحدهای متخلف اقدام کنند.

کریمی اظهار کرد: وضعیت حجاب در بعضی از ادارات نهاوند نیز متأسفانه مطلوب نیست و نماز جماعت هم در بعضی از ادارات اقامه نمی‌شود که با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی ما باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند ولی متأسفانه به وظیفه خود در این مورد عمل نمی‌کنند.

وی بیان داشت: برای حل شدن بعضی از منکرات در ادارات شهرستان نهاوند پیشنهاد شده است که شورای امربه‌معروف و نهی از منکر برای بررسی منکرات در برخی ادارات تشکیل شود ولی متأسفانه بعضی از ادارات در تشکیل این شورا کوتاهی کردند و طی نامه‌ای از فرمانداری نهاوند، از این ادارات درخواست شده است که این موضوع را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

در پایان این جلسه یکی دیگر از معضلات شهرستان نهاوند وجود متکدیان زن در سطح شهرستان عنوان شد که غالباً هم نهاوندی نیستند و باعث بروز منکر در شهرستان می‌شود که مقررشد در جلسه آینده ستاد، نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری نهاوند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات