رئیس بسیج رسانه استان یزد با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه‌ها در تحقق این هدف مهم گفت: اقتصاد مقاومتی باید در رسانه‌ها به یک گفتمان غالب تبدیل شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۵۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سید حسین راسخی، بعد از ظهر دیروز در آیین اختتامیه نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش خبرنگاری در شهرستان‌های مختلف استان یزد با اشاره به فعالیت بسیار قوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه اظهار داشت: دشمنان ما در عرصه رسانه به دنبال سربازگیری هستند.

وی با بیان اینکه رسانه تنها محدود به سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای محدود نمی‌شود، عنوان کرد: رسانه این روزها شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود و دشمن از طریق این شبکه‌ها به دنبال سربازگیری است.

راسخی با مقایسه‌ای میان جنگ نرم و جنگ سخت با دشمنان ضمن تاکید بر اینکه نفوذ دشمن از طریق رسانه‌ها جنگ نرم است، تصریح کرد: در جنگ سخت اگر سرباز و رزمنده‌ای، مجروح، شهید و یا اسیر می‌شد، بسیار قابل احترام بود و از او به عنوان یک الگو یاد می‌شود اما در جنگ نرم، اگر فردی کوچک‌ترین جراحتی از سوی دشمن بردارد، به سرباز تمام عیار دشمن تبدیل شده است.

رئیس بسیج رسانه استان یزد خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در عرص رسانه و جنگی که دشمن امروز در این عرصه به راه انداخته است، سرباز دشمن نشویم و با اقدام خود، تیری به سمت امام زمان (عج) پرتاب نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر، عرصه هنر و رسانه ما کاملا انسانی و ارزشی نیست، عنوان کرد: در این زمینه شیوه‌ها و متدهایی به کار گرفته می‌شود که دشمنان ما نیز از همین شیوه استفاده می‌کنند با این تفاوت که ما نتوانسته‌ایم در این زمینه موفق باشیم اما هر جا به اصل و تمدن خود رجوع می‌کنیم، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا می‌کنیم.

راسخی با تاکید بر اینکه ما امروز رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی می‌خواهیم، خاطرنشان کرد: خبرنگاری هم که در چنین رسانه‌ای قلم می‌زند، باید خبرنگاری در تراز رسانه انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: ما باید در رسانه‌های خود گفتمان‌سازی کنیم و گفتمان امام راحل، مقام معظم رهبری و گفتمان اقتصاد مقاومتی را به راه بیاندازیم.

راسخی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی امروز دغدغه مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان غالب رسانه‌های کشور درآید.

رئیس بسیج رسانه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه هر روز دو وظیفه را با جدیت دنبال می‌کنند، عنوان کرد: یکی از وظایف آنها، دستور روزانه برای آحاد بشر و دیگری جهت دادن افکار عمومی جهان در راستای تحقق اهداف رسانه‌های آنها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در ایران اسلامی، قرآن را به عنوان بهترین رسانه داریم و باید از آن استفاده کنیم، عنوان کرد: همه قرآن حق است و به سمت حق و هدایتگری پیش می‌رود و ما باید از این بحران قاطع استفاده کنیم.

راسخی عنوان کرد: به دلیل وجود همین قرآن به عنوان یک بحران قاطع، کارشناسان رسانه‌های خارجی معتقدند که سیاستمدارانشان نباید با ایرانی‌ها بحث کنند زیرا آنها می‌دانند که مغلوب استدلال‌های رسانه‌های ایران هستند.

وی همچنین با بیان اینکه امروز عده‌ای به دنبال تطهیر کردن چهره استکبار جهانی هستند، عنوان کرد: رسانه‌ها باید در چنین شرایطی معنای واقعی مرگ بر آمریکا را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش بسیج، در این مراسم از مدرسان دوره‌های آموزش خبرنگاری در شهرستان‌های مختلف استان یزد تجلیل شد.

 

ارسال نظرات