سازمان زیباسازی شهر تهران سومین سمپوزیوم مجسمه سازی دفاع مقدس را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۲۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

به گزارش بسیج، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اعلام این خبر گفت: سومین سمپوزیوم دفاع مقدس با دعوت از 15 هنرمند برجسته 21 تا 27 شهریور ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این سمپوزیوم برای تجلیل از مقام رفیع شهدا و ادای دین هنرمندان مجسمه ساز به ایثارگری‌های شهدای گرانقدر برنامه ریزی شده است، افزود: در دوره اول و دوم که همزمان با هفته دفاع مقدس در سال 89 و سالروز آزاد سازی خرمشهر در سال 90 برگزار گردد، سردیس تعدادی از شهدای دفاع مقدس در طی مدت برگزاری طراحی و ساخته شد.

مهندس موسوی با تاکید بر اینکه با توجه به استقبال خوب هنرمندان مجسمه ساز از این رویداد و آثار خوبی که از این طریق به دست آمد، ادامه داد: سومین دوره این سمپوزیوم همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود تا ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، فرصت مناسبی برای ارائه طرح‌های هنرمندان برجسته در مورد این افراد باشد.

او با اشاره به حضور 15 هنرمند با سابقه در سمپوزیوم مجسمه سازی دفاع مقدس، گفت: این افراد سوابق و تخصص ارزنده‌ای در خصوص پرتره به ویژه پرتره شهدا دارند که در ‌‌نهایت از میان آثار این شرکت کنندگان، سه اثر بر‌تر از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه شورای هنری سازمان این افراد را برای حضور در سمپوزیوم دعوت کرده است، ادامه داد: این رویداد هنری با حضور هنرمندان دعوت شده از 21 تا 27 شهریور ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات