مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی بسیج کشور و انتخاب پهلوان برتر بسیج 19 و 20 شهریور در شهرکرد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۱۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی و باستانی . بسیج کشور 19 و 20 شهریور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود. 

در این رقابت ها، که در سه بخش، کشتی پهلوانی جوانان، هنرهای فردی و انتخاب پهلوان برتر بسیج برگزار می شود، ورزشکاران بسیجی از 15 استان کشور حضور دارند.

در کشتی پهلوانی که در رده جوانان برگزار می شود، کشتی گیران بسیجی در 5 وزن با هم به رقابت می پردازند. در بخش هنرهای فردی نیز ورزشکاران در 6 رشته چرخ تیر، چرخ چمنی، سنگ، کباده، دومیل بازی و سه و چهار میل بازی با هم مسابقه می دهند.

در بخش دیگر این مسابقات که در رده بزرگسالان برگزار می شود، پهلوان برتر بسیج پس از رقابت ورزشکاران شرکت کننده در این بخش معرفی می شود.

نورالله هدایتی رئیس انجمن پهلوانی و زروخانه ای بسیج درباره این رقابت ها گفت: با توجه به فرمایشات و بیانات مقام عظمای ولایت در رابطه با ورزش پهلوانی که فرموده اند ورزش باستانی یک تاریخ است، یک فرهنگ است، در بسیج نیز به ورزش دینی و ملی پهلوانی و باستانی نگاه ویژه ای وجود دارد.

وی افزد: در همین رابطه با حمایت های ویژه سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج کشور، برنامه های مختلفی در راستای گسترش و توسعه ورزش باستانی در سطج کشور برگزار شده است و برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی و باستانی بسیج کشور که با شرکت کشتی گیران شاخص پهلوانی بسیجی از سراسر کشور برگزار می شود در همین راستا است.
ارسال نظرات