در مجمع راهبردی بسیج تنگستان مطرح شد:

بررسی حل مشکل آبیاری تحت فشار کشاورزان تنگستان

فرمانده سپاه تنگستان گفت: کشاورزان تنگستانی با مشکل کم آبی و خشک سالی روبه رو هستند و تلاش ما در مجمع راهبردی بسیج و کارگروه کشاورزی حل مشکل آبیاری تحت فشار کشاورزان تنگستان است که باید به بهترین وجه ممکن صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۶۳۵۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبر گزاری بسیج در تنگستان؛ سرهنگ محمد علی ملاکی در نشست مجمع راهبردی بسیج تنگستان و در جمع مهندسین کشاورزی بسیج گفت: با وجود خشک سالی آبیاری تحت فشار کمک موثری در صرفه جویی و بهره وری بهتر از منابع زیر زمینی آب است.

وی گفت: كشور ما به دليل قرار گرفتن در كمربند خشك آب و هوايي جهان يكي از كشورهاي كم آب و خشك دنيا محسوب مي‌شود.

ملاکی تاکید کرد: بخش كشاورزي در ايران به عنوان بزرگ‌ترين مصرف كننده منابع آبي، بسیاری از منابع آبي استحصال شده را به خود اختصاص مي‌دهد و البته مهم‌ترين قسمت در مديريت تقاضاي منابع آبي كشور كوشش در زمينه افزايش بازده آبياري است.

اردشیر علایی مسپول بسیج مهندسین کشاورزی نیز در این نشست گفت: تمام راههای ممکن برای دسترسی کشاورزان تنگستانی به تسهیلات و امکانات لازم برای اجرای آبیاری تحت فشار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بانک اطلاعاتی جامعی از کشاورزان تنگستان در دست داریم که افراد واجد شرایط پس از بررسی موضوع می توانند برای استفاده از این امکان اقدام کنند.

ارسال نظرات