امام جمعه بهاباد با اشاره به‌نقش حوزه‌های علمیه در توسعه اخلاقی جامعه، گفت: حمایت از حوزه‌های علمیه بهاباد افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۸۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی صبح امروز در آیین شروع سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه بهاباد، اظهار داشت: ورود طلبه‌های جدید فراگیری علوم دینی به مدارس علمیه فصلی نو، مهم و سرنوشت‌ساز برای آنها است.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: قدم نهادن در این راه عنایتی الهی است که نیازمند نیت و اراده‌ای خدایی برای خود‌سازی و سپس حرکت در مسیر هدایت انسان‌ها است.

دهقانی با تشکر از حضور مسئولان شهرستان در این مراسم و تبریک سال جدید تحصیلی به طلاب گفت: هیچ دینی مانند دین مبین اسلام به مسئله علم و دانش‌اندوزی اهمیت نداده است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی علم و دانش از ارزش والایی بر خوردار است، افزود: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افراد بدون علم را به ویرانه تشبیه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان بهاباد عنوان کرد: انسانی که جانش از دانش بی‌بهره است، یک موجود بی‌فایده و حتی مضر برای جامعه به حساب می آید که می‌تواند خسارت‌های فراوانی به جامعه وارد کند.

امام جمعه بهاباد خطاب به طلاب جدید حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) بهاباد گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه با تحصیل در دانشگاه و مدارس تفاوت زیادی دارد.

دهقانی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه روحانیون و طلاب باید با مداومت در یادگیری و تفهیم دروس، به درس‌های اول و آخر تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند در تبلیغ دین موفق باشند.

وی افزود: مبلغان از بدو ورود به حوزه‌های علمیه رسالت خطیری بر عهده داشته و نقش و جایگاه مهم و اساسی را در ترویج و تعمیق باورهای دینی دارند.

عباس اقبال، فرماندار بهاباد هم در این مراسم اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را برای تقویت حوزه‌های علمیه به کار ببریم چرا که حوزه‌های علمیه یکی از سنگرهای مهم برای اسلام و مسلمین محسوب می‌شود.

وی به تبیین نقش این اماکن مقدس در تربیت شاگردانی همچون مکتب جعفری پرداخت و افزود: طلاب با عشق به اسلام و اهل بیت(ع) به حوزه‌ها وارد می‌شوند، اما با مقدار کم مقرری زندگانی می‌گذرانند که کفاف زندگی را نمی‌دهد.

فرماندار بهاباد ادامه داد: با توجه هرچه بیشتر به این مکان‌های تربیتی می‌توانیم به توجه بیشتر خانواده‌ها به منظور تشویق فرزندان برای حضور در حوزه‌ها کمک کنیم.

 

ارسال نظرات