امام جمعه موقت دامغان در جمع طلاب و روحانیان طرح هجرت، مدارس امین و اردوهای جهادی استان سمنان گفت: مبلغان و روحانیان جوان از همراهی با بسیج غافل نشوند، مردم را بیش از پیش با تفکر ناب بسیجی آشنا کنید، همانا بسیجی بودن افتخاری بزرگ است.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۴۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در دوره فرهنگی بصیرتی ویژه طلاب و روحانیان طرح هجرت و مدارس امین و شرکت کنندگان در اردوهای جهادی که با حضور معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه از سوی سازمان بسیج طلاب سپاه قائم آل محمد(عج) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان و در مجموعه چشمه‌علی دامغان برگزار شد، با اشاره به اعلام آمار امیدبخش وجود 24 میلیون بسیجی در کشور اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی با خدماتی شایان و ارزنده از نعمات این شجره طیبه است.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در ادامه به تبیین جایگاه روحانیت و مبلغان دینی و نقش آنان در هدایت جامعه پرداخت و اضافه کرد: پرداختن به امر تبلیغ گام نهادن در مسیر هدایت انسان‌ها به‌سوی دانایی و پیشگیری از گمراهی‌ و مهم‌ترین و زیباترین کار در زندگی طلبگی است.

وی با اشاره آیات و روایات، ثمره تلاش مبلغان ارزش‌های دینی را بخشیدن حیات معنوی به جامعه دانست و افزود: رسول گرامی اسلام در توصیف نقش هدایتگر شما می‌فرماید: بهتر از همه‌دنیا و آنچه خورشید بر آن می‌تابد این‌است که شما انسانی را به سوی خیر و سعادت هدایت کنید.

حجت الاسلام رستمیان تصریح کرد: در روایات آمده است، آن‌هنگام که هادیان وارد صحنه قیامت می‌شوند کوهی از نیکی‌ها و پاداش‌ها آنان را همراهی می‌کند، آنچنان که خود نیز متعجب می‌شوند و آن را حق خود نمی‌دانند، آنگاه پروردگار متعال ندا می‌دهد که این پاداش علم و دانش و معارفی است که آموختید، در اختیار مردم قرار دادید، مردم بدان عمل کردند و از ثوابش شما نیز بهره‌مند شده‌اید.

استاد حوزه و دانشگاه در تبیین مراحل تبلیغ تأثیر‌گذار، نخستین گام را تبلیغ عملی خواند و گفت: برخورد ما باید خود تبلیغ احکام و ارزش ها باشد، زیرا عمل نیک و بد روحانیان بیش از کلام آنها مورد توجه قرار می‌گیرد و تأثیر‌گذار است، پوشش خانواده و فرزندان ما، سیره عملی و رفتاری مبلغان نقش گسترده‌ای در تعمیق بایسته‌هایی که بیان می‌کنند دارد.

وی گام دوم مسیر موفقیت مبلغان در مناطق تبلیغ خود را شناخت و تجزیه و تحلیل کاستی‌ها و مشکلات این مناطق و تلاش برای ارائه مشاوره‌های مفید و حل این مشکلات عنوان کرد و افزود: توجه به مشکلات مردم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و آگاهی بخشی در اینباره و تبلیغ صفات اخلاقی نیکوی مرد تأکید اسلام از عوامل توفیق شکلی و عملی یک مبلغ است.

امام جمعه موقت دامغان پرهیز مبلغان از حرف‌ها و اعمال حساسیت‌زا را از دیگر لازمه‌های فعالیت دین‌محور آنان برشمرد و تصریح کرد: بالاخص در سال‌جاری که منتهی به برگزاری دو انتخابات مهم در کشورمان است، روحانیان و مبلغان باید از طرفداری و یک جانبه‌گرایی دوری نموده و مردم را به اصل شرکت در انتخابات ترغیب و راهنمایی کنند، وظیفه هدایتگری خود را با بیان ملاک‌های انتخاب اصلح انجام داده و از معرفی و تبلیغ برای افراد خودداری کنند.

حجت الاسلام رستمیان، همراهی و احترام به آداب و رسوم مشروع دیاری که روحانیان در آن مشغول به تبلیغ هستند و اهل عفو و گذشت بودن را دیگر گام‌های حصول موفقیت در امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: مبلغان باید اهل مدارا با مردم باشند، گذشت بر خطا و برخورد‌های ناشایست و طلب مغفرت برای دیگران را فراموش نکنند، در امور با مردم مشورت کنند و آنگونه رفتار نمایند که افکار عمومی گرداگرد خورشید نورانی ارزش‌های اسلامی جمع شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها