مشاور اتحادیه پوشاک با اشاره به رکود بازار پوشاک گفت: در شرایط فعلی بسیاری از واحدهای تولیدی با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۳۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد جواد صدق‌آمیز مشاور اتحادیه پوشاک گفت: طی شش سال گذشته افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم در کنار افزایش هزینه‌ها موجب رکود در بازار پوشاک شد. 

وی افزود: رکود پیش آمده در بازار قابل مقایسه با چند سال گذشته نیست و این امر موجب فشار مضاعف به تولید کنندگان شده است

به گفته مشاور اتحادیه پوشاک در سال‌های  گذشته افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی و مواد اولیه و حقوق کارگر بر بازار پوشاک تأثیر گذاشته اما افزایش قیمت پوشاک از درصد کلی تورم کشور کمتر است.

وی تصریح کرد: درشرایط فعلی تولید کنندگان ناچار از افزایش تولید هستند چرا که در غیر این صورت باید تولیدی خود را ببندند اما فروشندگان در شرایط فعلی کمتر متضرر هستند و با توجه به وضعیت بازار اقدام به خرید می‌کنند.

صدق‌آمیز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعداد قابل توجهی در تولید کنندگان در حال ورشکستگی هستند گفت: بسیاری از واحدهای تولید کننده با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند و سایه رکود بر سر تولید کنندگان پوشاک سنگین است
 
مشاور اتحادیه پوشاک ادامه داد: در شرایط کنونی که زمینه حضور ترک‌ها در بازار پوشاک فراهم شده تنها تولیدکنندگان متضرر هستند و در کنار همه مشکلات پیش پای صنعتگران صنعت پوشاک با یک بحران جدی مواجه شده است

صدق آمیز تصریح کرد: باید عمق مشکلات مربوط به این صنعت بررسی شود و اگر فکر و تصمیم جدی برای این حوزه گرفته نشود در چند سال آینده در صنعت پوشاک حرفی برای گفتن نداریم.

وی با اشاره به طرح‌های اتحادیه پوشاک گفت: این اتحادیه تحولات جدی را تجربه می‌کند و با استانداردهای بین المللی همگام است و انتظار ما این است که مسئولان به طرح‌ها و نظرات بخش خصوصی توجه کرده و به دیدگاه‌های این بخش رسیدگی کنند نه اینکه این طرح‌ها را بدون پاسخ رها کنند.
ارسال نظرات