توضیحات قائم‌مقام صداوسیما در مورد شبکه‌های جدید تلویزیون

قائم مقام معاون سیما گفت: شبکه کودک و نوجوان که جایگزین شبکه پویا می‌شود با تولید آثار خود مبنی بر فرهنگ ایرانی - اسلامی برنامه‌های خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۶۲۱۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

به گزارش بسیج، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در حاشیه مراسم رونمایی از گنجینه‌های مستند ایران درخصوص آخرین جزئیات راه‌اندازی شبکه‌های جدید سیما پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شبکه جدید کودک توضیح داد و گفت: در این شبکه که قرار است در آینده نزدیک جایگزین شبکه پویا شود، بخشی از انیمیشن آن کاهش می‌یابد و قالب های دیگر برنامه‌سازی به آن اضافه و پخش می‌شود و بنابراین به شبکه کودک و نوجوان تغییر نام پیدا می‌کند.

پورحسین اضافه کرد: بخشی از این شبکه قرار است که انیمیشن و پویانمایی پخش کند و قاعدتا باید کار تولیدی مبنی بر فرهنگ ایرانی - اسلامی در آن مشهود باشد.

قائم مقام معاون سیما با بیان اینکه عوامل این شبکه در حال حاضر مشغول تولید برنامه‌های متناسب با کودکان و نوجوانان هستند، گفت: شبکه کودک باید به یک حجم از تولیدات در همه قالب‌ها از جمله عروسکی، نمایشی، غیر نمایشی، پلاتو و ... برسد تا بتواند اعلام موجودیت کند. در حال حاضر شبکه پویا با نمایش آثار انیمیشن و پویانمایی کار خود را ادامه می‌دهد و زمانی که تولیدات غیرانیمیشنی به حدی از حجم پخش برسد، شبکه کودک با اعلام رسمی کار خود را در بین شبکه‌های سیما آغاز می‌کند.

وی در ادامه درباره گروه کودک و نوجوان شبکه یک سیما گفت: گروه کودک و نوجوان شبکه یک در حال حاضر از تولیدات قبلی و تأمینی خود استفاده می‌کند تا وجود خود را اثبات کند و با برنامه‌ریزی انجام شده از پاییز با تولیدات جدید به شکل نمایشی، کار خود را در این شبکه شروع می‌کند. غیر از شبکه یک، باقی گروه‌های کودک در شبکه‌های دیگر نیز باز خواهند گشت و حتی شبکه تهران نیز در حوزه کودک کار خواهد کرد.

پورحسین خاطرنشان کرد: شبکه پویا که به شبکه کودک و نوجوان تغییر نام پیدا کرده است به شکل تخصصی و متمرکز، به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان کار خود را ادامه می‌دهد که امیدواریم از پاییز کار خود را شروع کند.

وی  درباره شبکه اچ و دی و شبکه تهران نیز توضیح داد: در آینده نزدیک همه برنامه‌ها در شبکه‌های دیگر اچ‌دی می‌شود. هم‌اکنون نیز تولید برنامه در بعضی از شبکه‌ها به صورت اچ‌دی است و بسیاری از برنامه‌ها نمی‌تواند غیر از اچ‌دی ضبط شوند.

وی افزود: تنها مساله فعلی ما این است که چون شبکه‌‌ها پخش اچ‌دی ندارند، برنامه‌ها نمی‌توانند به صورت اچ‌دی به پخش برسند اما به زودی پخش همه شبکه‌ها به صورت اچ‌دی خواهد شد.

قائم مقام معاون سیما اضافه کرد: برنامه‌های شبکه تهران از پاییز به پخش خواهند رسید و چون این شبکه تازه تاسیس است در ابتدا باید به حجم قابل توجهی از تولیدات برسد تا بتواند در پاییز ابتدا به شکل آزمایشی و سپس به شکل رسمی کار خود را آغاز کند.

پورحسین تصریح کرد: شبکه تازه تاسیس تهران نیز از بستر فنی شبکه اچ دی استفاده می‌کند به این معنا که همین شبکه اچ دی به مرور زمان تبدیل به شبکه تهران می‌شود و در حال حاضر موجودیت خود را پیدا کرده و در پاییز تبدیل به یک شبکه رسمی می‌شود که حوزه مخاطبانش استان و شهر تهران خواهند بود.

وی درباره برنامه‌های شبکه تهران عنوان کرد: تهران استان مهم و پایتخت کشور است و دغدغه‌های بسیاری برای راه‌اندازی این شبکه وجود داشت. شبکه تهران به استان و شهر تهران تعلق دارد و با ویژگی پایتخت، یعنی شهری که معرف همه ایران است و به عنوان نمونه‌ای کامل از همه اقوام و زبان‌ها مطرح است و حتی سبک‌های مختلف زندگیِ اقلیمی و قومی در آن متمرکز شده‌ و ایران کوچکی را تشکیل داده‌ است.

قائم مقام معاون سیما ادامه داد: علاوه بر اینها به لحاظ سیاسی، تهران پایتخت یک نظام است و قاعدتاً باید به شکلی فراگیرتر و شبیه به یک شبکه ملی عمل کند. با این وجود مسائل خاص استان تهران و سبک زندگی ایرانی – اسلامی در اولویت این شبکه قرار دارد.

ارسال نظرات